Kriisi ajal üritati meile ühel õhtul helistada 60 000 korda, rääkis Elioni IT-juht Taivo Tender.
Elioni tabas hiljaaegu ulatuslik rike, mis puudutas nutiTVd, hot.ee-d, äri e-posti ja veebimajutuse teenuseid. Tenderi sõnul kujunes avalikkusega suhtlemise kanaliks Facebook. "Saime ühe õhtuga juurde mitu tuhat Facebooki sõpra," märkis ta.
Tenderi kinnitusel võib kriisist leida nii õnnestumisi kui ka seda, mis ei läinud nii hästi. "Imetlusväärne oli intsidendiga tegelevate töötajate motivatsioon ja moraal. Keegi ei toonud põhjust, et on vaja tuba koristada või poes käia. Appi tulid ka muud inimesed. Siit mõte – oma inimestega tuleb olla hea ja hoolitsev. Ma usun ja tean, et ei tohi peedistada partnerit. Sest siis tulevad partnerid kriisi ajal appi," tõdes ta.
Tender tõi välja, et appi tulid ka Elioni ekstöötajad. "Ka endiste töötajatega tuleb hästi läbi saada," märkis ta
Äripäeva seminaril.
IT-juhi sõnul andis ettevõte seoses juhtunuga 13 intervjuud ja sai üle 80 meediakajastuse. Rõõmustasid paljud klientide toetusavaldused.
Samas tõi Tender välja ka seda, mida tagantjärele mõeldes oleks saanud paremini teha.
"Me ei saanud aru, et tegemist on kriisiga. Aktiivne tööpäev oli lõppenud, olin ise autos teel koju. Kaotasime sellega mõned tunnid kindlasti – alguses ei läinud asjad käima, ei määranud kriisijuhti, ei loonud kommunikatsioonikanalit. Elion paikneb Tallinnas neljas kontoris – me ei toonud inimesi kohe kokku. See oleks olnud efektiivne," selgitas ta.
IT-juhi sõnul oli esimesel õhtul palju segadust – info ei liikunud piisavalt kiiresti organisatsioonis sees ja ka avalikkusele. "Olime liiga optimistlikud avalikkusele lubaduste andmisel ja ei suutnud neid pidada. Loomulikult tahaks lubada aja, millal asi korda saab. Ütlesime aja, aga ei suutnud seda teostada. Kui jõuab teadmine, et ei tea, siis tuleb avalikkusele öelda, millal tuleb järgmine info," sõnas Tender.
Seotud lood
Tänavu aprillis sisenes Elion uude, digitaalse kodu ärivaldkonda, kui nende kliendid said hakata kasutama kodujuhtimise teenust ja seadmeid.
Eesti kõige kauem tegutsenud telekommunikatsiooni ettevõte Elion Ettevõtted ASi sõnul ei ole nad planeerinud e-raha Bitcoini kasutuselevõttu, kuid tulevikus ei saa seda välistada.
Elioni sisuteenuste juht Paul Kristjan Lilje avaldas täna sotsiaalmeedias pöördumise, milles imestab avalikkuse ja konkurentide reaktsiooni sellenädalasele ulatuslikule Elioni teenuste katkestusele.
Elion loob ulatuslike rikete vältimiseks dubleeriva süsteemi, millesse investeerib enam kui 5 mln eurot kolme kuni viie aasta jooksul.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.