TransferWise kasvab aastas kümme korda, kinnitas Londonis tegutseva Eesti idufirma osanik Kristo Käärmann.
"Info selle kohta, et on olemas teistsugune viis raha välismaale kanda, levib kui kulutuli: me kasvame iga kuu ligi 20%, aastas seega kümme korda. Me töötleme järjest rohkem makseid ja järjest suuremaid summasid," rääkis ettevõtte asutaja ning kaasomanik Kristo Käärmann
Tartu ülikooli ajakirjale. TransferWise'il on seni läinud väga hästi, lisas ta.
Taavet Hinrikuse ja Kristo Käärmanni firma on võitnud ka mitmete investorite, näiteks PayPali asutajate tähelepanu. Käärmann möönab, et TransferWise on suutnud võita paljude usalduse, kuid ka ootused on kõrged. Eestlaste loodud ettevõtte toetajad ootavad, et TransferWise teeks panganduses sama, mida tegi Skype kõneteenuse pakkujate turul: lööks selle uppi.
TransferWise'i kontseptsioon kasvas välja elulistest vajadustest. Kui Käärmann Inglismaale tööle kolis ning endale seal pangakontot tegema asus, selgus, et iganenud protsess nõudis lugematul hulgal eri kontorite külastamist. Kui lõpuks sai pangakonto tehtud ja ligipääsu ka internetipangale, tuli välja, et seal ei olnudki midagi erilist – sai oma kontojääki vaadata.
Mehele, kes esimest korda investeeris börsil 16aastaselt, teisel kursusel asutas oma esimese ettevõtte, finantsportaali investor.ee, ning kes Eestis oli harjunud mugavate e-teenustega, tundus olukord Inglismaal hämmastav. "Aeg läks edasi ning ma sain aru, et seal toimibki pangasüsteem teisiti ning on võimalik, küll teatud ebamugavustega, siiski hakkama saada," märkis ta.
Aga jäi üks aspekt, kus ei olnud mitte kuidagi võimalik hakkama saada. Kui oli tarvis kanda raha Inglismaalt Eestisse oma Tartu korteri üüri maksmiseks, pidi ülekande tegemiseks minema pangakontorisse. Hiljem sai päeval kella 15ni ülekandeid teha ka internetipangas. Pärast kella 15 internetipank suleti.
"Kuna mul oli vahepeal vaja suuremaid summasid üle kanda, märkasin, et erinevalt Eesti pankadest võtavad sealsed pangad räige teenustasu, umbes 25 eurot, ning lisaks sellele ka valuutakursilt 3–4% vahelt, mis tavainimesele jääb märkamatuks. Kui kanda üle suuremaid summasid, siis tundus jabur anda pangale lihtsalt ühe liigutuse tegemise eest nii suur vahendustasu," selgitas Käärmann.
Taavet Hinrikusele, TransferWise'i kaasasutajale maksis tema toonane tööandja palka aga kroonides ning nõnda leppisid sõbrad kokku, et kui Käärmannil oli tarvis kroonides millegi eest tasuda, kandis Hinrikus vastava summa enda Eesti arvelt Käärmanni Eestis asuvale arvele ning Käärmann omakorda kandis sama summa naelades üle Hinrikuse arvele Suurbritannias. Sama skeemi kasutati ka vastupidi ning teiste tuttavatega, hoides sel moel aasta jooksul kokku tuhandeid eurosid.
"Mõtlesime, et kui saame seda teha omavahel, siis miks ei peaks see olema võimalik teistelgi. Me ei teinud ju midagi erakordset," kinnitas Käärmann.
Ettevõtte loomiseks Inglismaal kulus aasta, et saada vajalikud litsentsid, viia end kurssi regulatsioonidega, mõelda välja teenus ja seda testida. 2011. aasta alguses muutus teenus avalikuks ning sellega oli ettevõtte loodud.
Tehnoloogiaajakiri Wired valis TransferWise'i maailma viie tähtsama panganduse valdkonna idufirma hulka. Väljaanne The Guardian valis eestlaste idufirma Londoni 20 tipptehnoloogiaettevõtte hulka.
Seotud lood
VIDEO: Äripäev külastas Londonis pangandusäri raputava TransferWise'i loojaid, kellele andsime tänavu aasta ärimehe tiitli.
Ajakiri Management Today valis kuu parimaks idufirmaks, Skype'i esimese töötaja Taavet Hinrikuse ja Kristo Käärmanni loodud pankadest soodsamaid rahaülekandeid võimaldav Transferwise.
Ülisoodsaid rahaülekandeid pakkuv Eesti idufirma Transferwise võib heal juhul jõuda paari kuu jooksul oma teenusega ka USA turule, kirjutab sotsiaalmeedia uudistele spetsialiseerunud mashable.com.
Pankade silmis pind ehk soodsaid rahaülekandeid võimaldav idufirma Transferwise reklaamib oma teenuseid Londonis sellise kelmika plakatiga.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.