Viljar Peep kirjutas (ÄP 21.01), et Euroopa Komisjoni (EK) esitatud andmekaitse reformi eelnõu suurendab ettevõtete kulusid.
Kulude suurendamise surve on tõesti olemas, sest eelnõu tagab inimestele senisest parema ligipääsu oma andmetele, kindlustab võimaluse andmeid ühe teenusepakkuja alt teise juurde üle viia või nõuda andmete kustutamist. Just internetikasutajate õiguste suurenemise tõttu on on Euroopa Tarbijate Organisatsioon (BEUC) asunud eelnõu toetajate hulka.
Teisalt on EK siht olnud ettevõtte halduskulude vähendamine. EK asepresident Viviane Reding on teinud ettepaneku kaaluda ettevõtete halduskoormuse langetamise lisavõimalusi ning väikestele ja keskmistele ettevõtete erandite laiendamist.
Võidud. Peep ei märgi isegi neid ettevõtete võite, mida loetleb Ühendkuningriigi justiitsministeeriumi kriitiline uuring, millele ta artikkel tugineb. See märgib, et õigusakt annab ettevõtetele ka rahas mõõdetavat kasu, sest mitte üksnes ei hõlbusta liikmesriikidevahelist ettevõtlust, vaid suurendab ka tarbijate kindlust andmete esitamisel internetis.
Peebu sõnul tekib kohustusi kõigil ettevõtetel, nt talu, juuksuriäri või remonditöökoda. Tegelikult ei peaks eelnõu nimetatuid üldse puudutama. Eelnõu on ikkagi suunatud isikuandmete töötlejatele, nt CV-Online, Facebook, internetikaubamajad jne. Kui juuksur kirjutab kliendile aja broneerimiseks üles tema ees- või perekonnanime, siis tal eelnõu järgi küll ühtegi kohustust ei teki.
Seotud lood
Küberturvalisus peaks olema igaühe igapäevaelu lahutamatu osa. Olenemata sellest, kas oled eraisik, väikeettevõtja või suurfirma juht, mõjutab digitaalne maailm paratamatult kõiki, kes internetis toimetavad. Tele2 ärikliendi erilahenduste ja IT-teenuste juht Janek Jaago selgitab, miks on vähemalt esmane digikaitse hädavajalik igale kasutajale.