• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 29.01.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti idufirmad Londonis edukad

Eesti idufirmad GateMe ja Actual Reports valiti Euroopa olulisima startup-kiirendi Seedcamp finaalüritusele. Seedcampilt on varem tuule tiibadesse saanud teisedki Eesti idufirmad, näiteks Erply­ ja GrabCAD.
Londoni üritusel finaali pääsenud Actual Reports­ pakub muusikaürituste professionaalidele dokumendi loomise ning GateMe ürituste haldamise teenust.
Seedcampile kandideerib tavaliselt sadu idufirmasid, kellest 10–15 valitakse lõppvõistlusele. Sel korral osutus valituks 20 ettevõtet, neist kaks on Eestist. Neli päeva kestva ürituse võitjad saavad 50 000eurose investeeringu.
GateMe üks juhtidest Ivar Merilo ütles, et Seedcampi võit oleks ettevõtte arengus oluline samm edasi. “Seedcampi tugevus on see, et nad aitavad ettevõtet edasi terve aasta jooksul ja kuna nad on ise osanikuna sees, siis on nad huvitatud, et ettevõte saaks oluliselt suurema investeeringu välisriikidest,” selgitas Merilo. Järgneb intervjuu Meriloga.
Kuidas te Seedcampi lõppüritusele pääsesite? Kandideerimiseks tuli esitada üsna spetsiifiline avaldus. Tegime avalduse ära ja osutusimegi valituks. Oleme toimetanud juba 2011. aastast saadik. Praegu on läinud väga hästi, kasvavas joones.
Kui palju  teate teisest lõppvooru pääsenud Eesti firmast? Teame nendest ja oleme suhelnud. Eesti startup’ide kommuun hoiab kokku ja kõik teavad kõiki. Me teame ka, et Tanel Tähepõld on seal eestvedaja.
Kas seekord kandideeris Seedcampile veel eestlasi? Ei oska öelda. Tavaliselt on see konfidentsiaalne. Keegi ei avalda ise, kui sinna ei pääsenud. Kui aga saadi, siis kõik hõiskavad.
Seedcampi kodulehel soovitatakse lõppvooru mitte pääsemise korral kindlasti uuesti proovida. Mitu korda teie kandideerisite? Meil oli tegelikult kolmas kord proovida. Kandideerimise üks osa on ka intervjuu, esimene asi on avaldus ja siis soovivad Seedcampi investorid ka rääkida. Tavaliselt nad helistavad. See kõne kestab 5–10 minutit, nad küsivad lisaküsimusi ja siis selle alusel teevad lõpliku valiku.
Korra saime enne ka viimase kõneni, aga siis me valituks ei osutunud. Seekord läks kõik nii, nagu pidi.
Kas see tähendab, et peab sihikindel olema? Jah, mulle on jäänud mulje, et eestlased on hästi sihikindlad ning see on väga palju meeskondi sinna aida­nud. Arvan, et peab olema tugev. Ettevõtet alustades kogeb just seda, et Eesti ühiskond on üsna kriitiline. Seda peabki taluma ja sellega arvestama.
Mida Te alustavatele idufirmadele soovitate? Kui üldse interneti startup’i teha, tasuks kindlasti mõelda kohe esimest päevast alates kogu maailmale. Tihti kipuvad ettevõtted mõtlema üksnes Eestile, et Eesti turg on tore – oleme eestlased, saame üksteisega väga toredasti läbi ja siin on lihtne asja teha. Aga kui see on interneti idufirma, siis saad seda igal pool müüa ja ka konkurents on sul üle maailma. Turg on lihtsalt palju kordi suurem, kui sa mõtled esimest päevast alates globaalselt.
Teine asi: tasub minna kohe kliendi juurde rääkima. Tihti kiputakse tegema seda viga, et ei räägita kliendiga. Mõeldakse, et mingi asi on vajalik, tehakse see valmis, siis minnakse kliendi juurde ja saadakse aru, et see ei ole üldse vajalik.
Samuti esimesest päevast, enne kui ühtegi koodirida kirjutada, tuleks mitme kliendiga läbi rääkida ja aru saada, mis on nende vajadused, mured ja valud.
Kuidas teil siiani läinud on? Me oleme Eesti turult leidnud ingelinvestorid, aga meil on ikkagi eesmärk saada suuremat raha välismaalt. Eestis on selle rahaga nagu on.
Mis on teie edasised plaanid? Praegu keskendume tugevalt Suurbritannia turule. Selleks ka see Seedcampi üritus: kuna me oleme juba Londonis tegevad, on meil seal kliendid olemas.
Võib-olla oli see ka üks põhjus, mis meid Seedcampile aitas, et me suutsime näidata reaalset tulu Londoni turult. Praegu keskendume Inglismaa turule, järgmine sihtmärk oleks USA.
Kas plaanite ettevõttega Eestisse edasi jääda? Arendustiimi jätame me tõenäoliselt Eestisse, müügitiim peab olema igas riigis kohalik. Seal turul, kus käib müük, pead ikkagi ise kohal olema.
ZeroTurnaround: teenime rohkem, kui kulutada jaksame
Edukate firmade sekka kuulub ka enam kui 80 riigis tarkvaraarendajate tööd lihtsustava produktiivsustehnoloogia looja ZeroTurnaround, kes kasvas mullu kaks ja pool korda.Ettevõtte 2012. aasta majandustulemuste põhjal tõusis käive aasta varasemaga võrreldes 2,6 korda. Kasvutempo püsimise tagas jõuline rahvusvaheline müük – eksport annab praegu 99,5 protsenti ettevõtte tuludest.“Rahavoog oli ka lõppenud aastal positiivne. Ettevõtte kasvu toidab juba teist aastat meie enda teenitud raha,” ütles ZeroTurnaroundi USA haru juht Alex Laats. “Teenitud summad investeerime tootearendusse, Eesti inseneritiimi, Bostonis asuva globaalse müügikontori laiendamisse ning turundusse,” lisas ta.“Meie ponnistuste kiuste teenib firma endiselt rohkem, kui kulutada jaksame,” märkis firma tegevjuht Jevgeni Kabanov.“Edu on loonud vabaduse finantseerida oma arengut ise, sõltumata investoritest. Saame uusi turge vallutada ja täiega tuld anda,” ütles ta.Jevgeni Kabanovi ja Toomas Römeri 2007. aastal Tartus asutatud ZeroTurnaround on loonud produktiivsustehnoloogiad, mis aitavad Java arendajatel kiiremini ja paremini programmeerida ning kirjutatud koodi kasutusse võtta, hoides kokku nii aega­ kui ka raha.Ettevõtte lipulaev JRebel võimaldab koodimuutusi kohe näha ning hoida programmeerijal aastas kokku neli kuni kuus  nädalat tööaega. Aasta eest alustati ka süsteemihalduritele mõeldud toote LiveRebel müüki.ZeroTurnaroundi tuntumate klientide seas on  sellised firmad, nagu eBay, Disney, HP, IBM, Lufthansa, Oracle ja USA Föderaalreserv.
 
Taust
Mullu võitis Eesti idufirma olulise Euroopa võistluse
Eesti idufirma Pult, mis arendab andmekuvamise teenust, oli üks neljast meeskonnast, kes võitis mulluse London Seedcampi.Üle 100 mentori ja 22 meeskonna osales SeedcampilVõistluse võitjad olid pärit Hispaaniast, Suurbritanniast, Belgiast ja Eestist.Auhinnaks oli reis USAsse, kus idufirmad saavad uusi ärisidemeid luua.Pult võimaldab nutitelefoni abil kuvada nn pilves paiknevaid andmeid – näiteks muusikat, filme, pilte –  kiiresti ja lihtsalt ükskõik millisele ekraanile.Teenuse loojad on teiste seas Andrus Raudsalu ja Veiko Jäägeres.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele