Eesti Kaubanduskoja Läti projektijuht Hele Lõhmus ütles, et viimased kolm aastat ei ole nad täheldanud Eesti ettevõtete huvi kasvu Lätti laieneda.
Lõhmuse sõnul on huvi pigem stabiilne. Koja poole pöördub aastas konsultatsioonideks umbes 20 ettevõtet. EKLi liikmete arv on viie aasta jooksul püsinud samuti stabiilselt 35-37 liikme vahel, lahkujaid-liitujaid on aastas 5-6 ettevõtet.
„Ametlike andmete kohaselt on umbes 1500 Lätis moodustatud juriidilisel isikul omanike ringis Eesti ettevõte või füüsiline isik. EKLi subjektiivsete uuringute kohaselt võiksid aktiivsed olla sellest listist ligikaudu 50% ettevõtetest,“ teatas Lõhmus.
Ta juhtis ka tähelepanu mullu augustis Eesti-Läti ühisprojekti DELBI ja EMORi koostöös valminud uuringule, millest selgub, et Läti ettevõtjad on siinsetest võimalustest märksa rohkem huvitatud, kui Eesti ettevõtjad Lätist. Näiteks selgus uuringust, et neljandik (23%) Eesti ettevõtetest on viimase aasta jooksul otsinud või saanud infot turustamisvõimaluste kohta Lätis ning alla poole (41%) märgib, et nad vajaksid taolist informatsiooni. Läti ettevõtete aktiivsus on suurem – teavet on saanud pooled (51%) ja seda vajavad üle kolmveerandi firmadest (79%).
„Tegemist ei ole üllatusega - eestlaste madalast ettevõtlikkusest on viimasel ajal palju räägitud, sellele on pööranud tähelepanu nii arengufond kui ka uuringud Eestist ja Euroopast. Samas võib öelda, et paranenud on eestlaste omavaheline koostöö ning arusaamine ühistegevuse eelistest,“ tõdes Lõhmus.
Seotud lood
Laologistikaga tegelev Via 3L asutas Lätis tütarfirma – tegu on ettevõtte teise katsega seal turul alustada.
Eesti ettevõtted on hakanud taas huvituma Läti turule sisenemisest, kuid majanduskriisiga kaasnenud hirmu tõttu tehakse laienemisplaane ettevaatlikult.
Lätis tegevuse lõpetanud Selver ASi nõukogu esimees Andres Järving ütles, et Selver praegu Läti turule naasta ei plaani. Tema hinnangul ei tasu seda teha lähema paari aasta jooksul.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.