LHV teatel mõjutasid Tallinki jaanuari statistikat laevade lühiajalised prahtimised, liinide vahetamised ning muud hooajalised tööd, mida teostatakse aasta alguses.
Järgneb LHV analüütiku Joonas Joosti kommentaar:
Hooajaliste hooldustööde, laevade lühiajaliste prahtimiste aga ka Baltic Princess - Silja Europa liinide vahetusega 2013. aasta jaanuaris tegid Tallinki laevad vähem reise kui samal perioodil aasta varem, mis on ka peamine põhjus, miks reisijate ja kaubavedude mahud aasta tagusega võrreldes nii palju madalamad on.
Tulenevalt Tallinki ärile omasest tugevast hooajalisusest, on nõudlus kõige madalam aasta alguses, jaanuaris-veebruaris, ning seetõttu teostab Tallink laevade dokkimisi ja muid võimalikke liinireise puudutavaid muudatusi nõudvaid töid reeglina just sel perioodil.
Kuigi nii reisijate kui kaubaveo mahud jäid jaanuaris alla ka meie ootustele, ei kiirusta me eelpool mainitud asjaolude tõttu oma tulevaste perioodide nägemust ümber hindama ning ei näe praegu põhjust oma hinnasihi vahemiku muutmiseks.
Seotud lood
Aktiivse väikeinvestori Stefan Anderssoni sõnul muutub sel aastal konkurentsipilt Tallinki jaoks päris palju, kuid tegemist ei ole hirmkalli aktsiaga ning dividendid on ilmselt tulemas.
Tallink Grupp vedas jaanuaris 556 813 reisijat ehk 13,6% vähem kui aasta eest. Äripäevale teadaolevalt oli viimati niivõrd suur kuine langus 2010. aasta jaanuaris, mille reisijate arv vajus 15,1%.
Tallink Grupi aktsia on Tallinna börsil järele andnud 3,83%, liikudes 0,878 eurol. Viimati näitas laevanduskontserni aktsia päevasiseselt sellist langusnumbrit mullu 17. detsembril.
Swedbanki värske analüüsi kohaselt ei mõjuta Tallink Grupi reisijate ja kaubavedude jaanuarikuine suur langus aktsia hinnasihti ega dividendimakset.
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.