Euroopa meediagruppe esindava European Publishers Councili (EPC) juhi sõnul peab Google ka teistesse riikidesse laiendama prantslastele tehtud pakkumist seoses sisu kasutamisega.
Eelmisel nädalal nõustus Google maksma 60 miljonit eurot spetsiaalsesse fondi, et aidata arendada Prantsusmaa meediat internetis. Prantsuse väljaanded nõudsid litsentsitasusid otsingumootorite tulemustes ilmunud pealkirjade ja artiklite väljatõstete eest.
Google kooskõlastas sarnase juhtumi Belgia väljaannetega detsembris, aidates suurendada nende müügitulu. Samal ajal jätkub arutelu Saksamaa väljaannetega.
"Otsingumootorid saavad rohkem kui 90% müügitulust online-reklaami vahendusel ja märkimisväärne osa sellest tuleb otse või kaudselt vabast ligipääsust meedia toodetud professionaalsetele uudistele või meelelahutuslikule sisule," ütles Balsemao, kes on ka Portugali meediagrupi Impresa tegevjuht.
Balsemao hinnangul on praegune olukord Euroopa meediagruppide jaoks väga kehv, sest pealkirju ja artiklite väljatõsteid kasutatakse autoriõiguste omanike loata või neile vastutasu maksmata. Balsemao sõnul peaksid Google'i taolised ettevõtted maksma tasu.
European Publishers Council esindab Euroopas 26 peamist meediagruppi, kuhu kuuluvad näiteks Thomson Reuters, Prisa, News International, Axel Springer ja Impresa.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Mitmes Euroopa riigis on ilmnenud nördimus suurte internetifirmade suhtes, kes pakuvad kohalikul turul teenuseid ja teenivad tulu, ent maksude maksmist «optimeerivad». Kriitika alla satuvad eelkõige Google ja Facebook, kes müüvad reklaami ka Eesti klientidele.
Maailma suurima otsingumootori omanik Google teatas eile börsi sulgemise järel analüütikute prognoositust suurema kasumi teenimisest, kuna kliendid suurendasid reklaamikulutusi, et jõuda pühade aegsel ostlemishooajal klientideni, vahendab Bloomberg.
Küberturvalisus peaks olema igaühe igapäevaelu lahutamatu osa. Olenemata sellest, kas oled eraisik, väikeettevõtja või suurfirma juht, mõjutab digitaalne maailm paratamatult kõiki, kes internetis toimetavad. Tele2 ärikliendi erilahenduste ja IT-teenuste juht Janek Jaago selgitab, miks on vähemalt esmane digikaitse hädavajalik igale kasutajale.