• OMX Baltic0,37%282,48
  • OMX Riga0,13%875,25
  • OMX Tallinn0,68%1 781,02
  • OMX Vilnius0,66%1 108,35
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,76%8 263,66
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,83
  • OMX Baltic0,37%282,48
  • OMX Riga0,13%875,25
  • OMX Tallinn0,68%1 781,02
  • OMX Vilnius0,66%1 108,35
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,76%8 263,66
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,83
  • 11.03.13, 09:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Angry Birdsi looja jagab oma edulugu

Stanfordi ülikoolis astusid üles tuntud idufirmade Prezi ja "Angry Birdsi" looja Rovio juhid, kes soovitasid hoolikalt läbi mõelda, kuhu oma firma kontor luua.
Euroopa ettevõtluse eripäradest Ränioru südames jutustanud ettevõtjad propageerisid üllatuslikult idufirmade hoidmist Euroopas. Ometi ei tähenda see vaid Euroopas kükitamist, vaid mõelda tuleb laiemalt.
Rovio Entertainmenti marketingijuht Peter Vesterbacka soovitab hoolikalt läbi mõelda, kuhu kontorid luua. "Kui sa oled idufirma, siis ei tähenda see ilmtingimata, et sa pead olema Räniorus. Mõtle hoolikalt läbi, mis sinu firmale eelkõige vajalik on. Meie USA kontor on näiteks Santa Monicas Californias, sest me tahame hoida Hollywoodil silma peal," tõi Vesterbacka näite.
Alustavale idufirmale soovitab Vesterbacka seada kõrged sihid. "2009. aastal oli meil tööl alla 30 inimese ja meie mänge oli alla laetud 3 miljonit korda. Me seadsime eesmärgiks saada 100 miljonit allalaadimist," ütles ta. Vesterbacka sõnul peeti neid hulluks, sest ainult Tetris oli selleks hetkeks saanud üle 100 miljoni allalaadimise ja neil kulus selleks üle 20 aasta. "Selle saavutamiseks me läksime ründerežiimile kõigil aladel - telefonid, tahvelarvutid, televisioon, tahvelarvutid," lisas ta.
Angry Birdsiga seoses on Roviol üks eluliselt oluline kogemus. "Algusest peale oli meil selline strateegia, et loome iPhone'ile mänge, kuni meil tuleb üks hitt ja siis panustame kogu oma raha sellele. Pärast seda hitti pole mõtet ennast petta kujutelmaga, et nüüd me teame, mida me teeme," naljatles Vesterbacka. Tema sõnul üritavad paljud firmad hiti järel uut hitti luua, aga see õnnestub väga harva. "Angry Birdsiga me oleme alles alguses. Me tahame olla osa popkultuurist ja töötame praegu selle kallal, et Angry Birds oleks oluline kaubamärk ka saja aasta pärast," selgitas ta strateegiat, mille nad on omaks võtnud.
"Rootsil, Soomel ja isegi Eestil on olemas head eeskujud ning ka tulemusi on sellest näha. Kui näiteks kolm tüüpi ülikoolist suutsid Rovio luua ja saada populaarseimaks brändiks Hiinas, siis suudab seda peaaegu igaüks. Euroopa on kindlasti hea koht idufirmade loomiseks ja nende seal hoidmiseks," ütles lõpetuseks Vesterbacka.
Loe pikemat lugu tänase Äripäeva paberlehest.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California, Ave Lepik

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 12:49
Tarkvaraarendaja Merada: turvanõrkusi tuleks otsida vähemalt kord kuus
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele