Ettevõtja Jaan Pillesaare sõnul ei peaks riik ja valitsus lennuäriga tegelema. Nagu ka igasuguse teise äriga, nagu Eesti Raudtee või Eesti Energia.
”Esiteks on riigi osalemine äris põhimõtteliselt varjatud maksustamine. Teiseks rikub riigi tegelemine äriga turgu ja eraettevõtlust, sest erinevalt eraettevõttest ei lasta riigiettevõtet lahendamatute probleemide korral pankrotti, täpselt nii nagu see toimub Estonian Airiga,” sõnas Pillesaar.
”Ja maksumaksja peab selle populismi kinni maksma, ilma et tema käest oleks kunagi küsitud, kas ta Estonian Airi aktsiaid soovis osta või ei. Tõenäoliselt enamik meist ei soovinud neid osta," lisas ta.
Pillesaare sõnul kardetakse, et kui Estonian Air ei ole riigi oma, siis äkki ei lenda siia Tallinna enam keegi. "Ma arvan, et tegelikkus on pigem vastupidi. Paljud erainvestorid väldivad turge, millel riik tegutseb. Kui Estonian Air ei ole enam riigi oma, siis pigem ühenduste olukord Tallinnast võiks paraneda. Turg ei salli tühja kohta ja kindlasti leidub huvitatud firmasid iga tühja kohta täitma,” sõnas Pillesaar.
Seotud lood
Soomlaste Kauppalehti arvamuse kohaselt võib Briti Flybel olla sihikul peale Estonian Airi ka Läti airBaltic ning Leedu lennuturg.
Ettevõtja Neinar Seli sõnas, et paberil võib uue lennuettevõtte loomine näida lihtne ja teostatav, kuid sisus ei muuda see midagi.
Estonian Airi jaoks on parem õudne lõpp kui lõputu õudus, kirjutab lennuameti ja Estonian Airi endine juht Toomas Peterson, kes soovitab Eestis luua täiesti uue lennufirma.
Lennujaama juhi Rein Loigu sõnul oleks odavlennufirmast rahvuslik lennufirma keeruline ülesanne.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.