Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Pillesaar: riik ei peaks tegelema lennuäriga
Ettevõtja Jaan Pillesaare sõnul ei peaks riik ja valitsus lennuäriga tegelema. Nagu ka igasuguse teise äriga, nagu Eesti Raudtee või Eesti Energia.
”Esiteks on riigi osalemine äris põhimõtteliselt varjatud maksustamine. Teiseks rikub riigi tegelemine äriga turgu ja eraettevõtlust, sest erinevalt eraettevõttest ei lasta riigiettevõtet lahendamatute probleemide korral pankrotti, täpselt nii nagu see toimub Estonian Airiga,” sõnas Pillesaar.
”Ja maksumaksja peab selle populismi kinni maksma, ilma et tema käest oleks kunagi küsitud, kas ta Estonian Airi aktsiaid soovis osta või ei. Tõenäoliselt enamik meist ei soovinud neid osta," lisas ta.
Pillesaare sõnul kardetakse, et kui Estonian Air ei ole riigi oma, siis äkki ei lenda siia Tallinna enam keegi. "Ma arvan, et tegelikkus on pigem vastupidi. Paljud erainvestorid väldivad turge, millel riik tegutseb. Kui Estonian Air ei ole enam riigi oma, siis pigem ühenduste olukord Tallinnast võiks paraneda. Turg ei salli tühja kohta ja kindlasti leidub huvitatud firmasid iga tühja kohta täitma,” sõnas Pillesaar.
Estonian Airi jaoks on parem õudne lõpp kui lõputu õudus, kirjutab lennuameti ja Estonian Airi endine juht Toomas Peterson, kes soovitab Eestis luua täiesti uue lennufirma.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.