Lennujaama juhi Rein Loigu sõnul oleks odavlennufirmast rahvuslik lennufirma keeruline ülesanne.
"Võitlus Eesti rahvusliku lennukompanii ümber pole küll meie võidelda, see on kogu ühiskonna asi ja omaniku otsus. Seetõttu saame meie ainult mõttevahetust tervitada, kuid mitte pooli valida,“ sõnas Loik. Siiski usub Loik, et võib keerulist lennundusbisnist seestpoolt näinuna selgitada pisut tausta, mida selle ettepaneku puhul arvestada tuleks.
Uue, nullist tekkinud lennufirma käivitamine võtab Loigu sõnul minimaalselt pool aastat. Lennufirma peab tekitama endale uue lepingute baasi lennujaamadega, muuta tuleb riikidevahelisi lepinguid, ennast IATAs registreerida, rahvusvaheliste piletimüügisüsteemidega liituda, sõlmida uued koodijagamislepingud lennufirmadega. Enamiku sääraste lepetega kaasnevad vägagi arvestatavad kulud.
Odavlennufirma madala kulubaasi kaks peamist põhjust on Loigu sõnul mastaabiefekt ja äärmine paindlikkus. „Mastaabiefekt muutub märgatavaks laias laastus alates poolesajast lennukist,“ selgitas Loik. „Äärmine paindlikkus tähendab, et odavlennufirma ei võta endale kohustust ühtki kohta erilise tähelepanuga teenindada, vaid lendabki nii, nagu parasjagu parim on, vahetades igal aastal olulise osa oma liinidest välja. Rahvuslik lennukompanii pakub faktiliselt aga avalikku teenust – ühendab Euroopa keskmest kaugel olevat ja väikese rahvaarvuga riiki ühiskonna jaoks oluliste võimu- ja rahakeskustega, millest puhtalt kommertsalustel tegutsevad lennukompaniid kuigi huvitatud pole. Selle ühendamine puhtakujuliste odavlennufirmade äärmise paindlikkusega oleks väga keeruline ülesanne.“
Eile avaldas Äripäev veebis Estonian Airi endise juhi Toomas Petersoni arvamusloo, kus viimane soovitas Eestis luua täiesti uue lennufirma, mis kopeeriks odavlennufirmade mudelit.
Seotud lood
Ettevõtja Jaan Pillesaare sõnul ei peaks riik ja valitsus lennuäriga tegelema. Nagu ka igasuguse teise äriga, nagu Eesti Raudtee või Eesti Energia.
Ettevõtja Neinar Seli sõnas, et paberil võib uue lennuettevõtte loomine näida lihtne ja teostatav, kuid sisus ei muuda see midagi.
Estonian Airi jaoks on parem õudne lõpp kui lõputu õudus, kirjutab lennuameti ja Estonian Airi endine juht Toomas Peterson, kes soovitab Eestis luua täiesti uue lennufirma.
Riigikogu infotunnis sõnas Andrus Ansip taas, et ei pea õigeks riigifirmade juhtide liigkõrgeid palkasid.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.