Ford saavutas Belgia linnas Genkis kokkuleppe Ford Motor Co 4000 tehasetöötajaga. Töötajatele makstav summa laseb Fordil sulgeda tehas 2014. aasta lõpuks, kirjutas Reuters.
Läbirääkimised lahkumishüvitise üle Fordi ja tehase töötajate vahel veel käivad. 576 mln eurot tähendab keskmiselt 144 000 eurost hüvitist tehasetöötaja kohta.
Kokkulepe laseb Fordil sulgeda tehas, mis hetkel toodab Mondeo sedaani.
Ometi on makstav summa väiksem, kui General Motors Co kulutas 2010. aastal, et sulgeda tehas Belgia linnas Antwerpis. GM maksis 2500 tehasetöötajatele kokku üle 407 mln euro – see teeb 156 595 eurot inimese kohta.
Ford teatas oktoobri lõpus, et kavatseb lisaks Genkis asuvale sulgeda kaks tehast Suurbritannias, et vähendada Euroopa kahjumit, kus majandussurutis on vähendanud tugevalt nõudlust uute autode vastu.
Tööstuse avaldatud numbrid näitavad, et Euroopa autoturul oli 23 viimase aasta kõige kehvemad müügitulemused.
Ford ja GM teenisid eelmisel aastal Euroopas mõlemad 1,8 mlrd euro suuruse kahjumi. Ford ennustab tänavu kahjuminumbriks 2 mlrd eurot. Ettevõtte juht Alan Mulally sõnas, et Ford ei välista edasist tootmismahu vähendamist ja muid meetmeid juhul, kui olukord Euroopas veelgi halveneb.
Kokkuvõttes plaanib Ford kärpida Euroopas 18 protsenti tegevusest ja viib tootmise üle Hispaaniasse Valenciasse.
Fordi otsusele järgesid vihased protestid Saksamaal Kölnis, kus paiknevad Fordi Euroopa tootmise baasis. Novembris põletasid 170 protestijat rehve ja viskasid politsei poole ilutulestikurakette.
Fordi jaoks on Euroopa tehased olnud suur mureküsimus seda takistasid Euroopa tööjõuseadused ja lepingud ametiühingutega.
Autor: Laura Mallene, Rivo Sarapik
Seotud lood
Erinevalt Eestist jätkas uute sõiduautode müük Euroliidus veebruaris jätkuvalt langust.
Euroopa automüük kukkus aastases võrdluses jaanuaris 8,7 protsenti, 885 159 autoni, mis on Euroopa Autootjate Assotsiatsiooni ACEA madalaim näit alates 1990. aastast, kui hakati andmeid koguma, vahendab Bloomberg.
Euroopa autoturg seisab silmitsi kuristiku servaga, ütles maailma suuruselt neljanda autotootja Renault-Nissani juht Carlos Ghosn.
Autotootja Ford teatas täna esimese kvartali analüütikute ootusi ületanud kasumist ja käibest. Fordi sõnul olid edu taga uued mudelid, mis aitasid suurendada automüüki Põhja-Ameerikas, kirjutas CNBC.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.