Estonian Airi juhid rääkisid täna ettevõtte mullustest tulemustest ning tulevikuplaanidest.
Estonian Airi nõukogu esimees Erkki Raasuke - Palmeri leping pikeneb 24 kuu võrra.
- esialgne plaan oli palgata Palmer kuueks kuuks, aga see uus leping on 24-kuune.
- tulus reisija kohta oleme soovitud tasemel.
- mida ettevõtte juhid saavad teha, on kulusid kontrolli all hoida
- streigiohust ei ole veel taastunud, tegeleme sellega. Proovime tekitada reisijates usaldust.
- ükski lennufirma pole iial pankrotiohust väljas, aga oleme finantsilise kindluse andmiseks teinud kõik võimaliku.
- kõigil peaks olema kaine pea ootuste suhtes - kübaratrikki me ei tee, aga inimesed töötavad kõvasti.
Mida on vähemusomanik (SAS - toim) teinud lennufirma olukorra parandamiseks? SASiga suhtlesin mina. Juba eelmisel aastal andsid nad teada, et ei kasuta võimalust nimetada nõukogu liiget. Eelmine lahkus novembris ja uut nimetatud ei ole. Nende omanduses on vähem kui 3% ja rekapitaliseerimises meile teadaolevalt ei osale. SASi laen on kaetud lepingutega, mis lähevad edasi 2014. aasta lõpuni ja muudatusi selles ei ole.
Kui suurt ohtu näete kütusehinna muutuses? Risk seal on. Kütusehinnad on praegusel tasemel püsinud mõnda aega. Kui järgmisel korral peaks muutuma, korrigeeritakse piletihindu kiiresti. See pole hetkel samas väga akuutne.
Tegevjuht Jan Palmer "2013. suve lõpuks kasumis".
- novembris 2012 sulgesime liinid, detsembris lõime plaani ja esitasime restruktureerimisplaani nõukogule. Jaanuaris 2013 kiitis nõukogu plaani mustandi heaks.
- Euroopa Komisjon annab aprillis tõenäoliselt teada, kas annab riigiabi loa või mitte.
- 2013. aastal jätkab lennufirma 10 liiniga, aastal 2015 peaks neid rohkem olema.
- lennukeid on praegu 10. Olukord on nagu on. Plaanime müüa veel kolm lennukit, et suveks jääks alles 7. Aastal 2015 on meil 5 või rohkem lennukit. Vajame vaid 5 lennukit. Liisingud lõpevad 2015. aastal, siis jõuame restruktureerimisplaani eesmärgini.
- veebruari lõpuks oli tööl 200 inimest, nende arv väheneb aasta jooksul 150ni (poole vähem kui 2012. - toim). 2015. aastal jõuame 140 töötajani.
- selline lennukite arv ja inimeste hulk on hea kombinatsioon väikesele lennufirmale - 140 töötajat, 5 lennukit ja 10 liini.
- praegu proovime müüa seda, mis võimalik - kinnisvara, tütarfirmad (Estonian Air Regional, Amadeus Estonia ja Eesti Aviokütuse Teenuste AS).
- proovime müüa kontorit - varem kuulus meile 3500 ruutmeetrit, nüüd 950.
- allkirjastasime uue kollektiivleppe, peame muutma töötajaskonda.
- Estonian Air on traditsiooniline lennufirma, aga Eesti turg on selleks liiga väike. Peame muutuma regionaalseks lennufirmaks. Peame muutuma multifunktsionaalseks.
- uuendame teeninduskontseptsiooni - viie hinnaklassi asemel jääb kolm.
- lennukisse jääb kaks teenindusklassi.
- keskmine tulu reisija kohta on madal.
- Estonian Air pole unikaalne. Enamik Euroopa lennufirmasid on pidanud restruktureerima. Selles pole midagi uut.
- optimeerime liiklust - 3-4 edasi-tagasi lendu päevas. See on minu hinnangul ainus viis sellese ärisse jäämiseks.
- suvel lisandub sihtkohtadena Pariis ja Nizza, mis ajalooliselt eestlaste seas populaarsed.
- restruktureerimisplaan on järje peal.
- 2013. suve lõpuks eesmärk kasumisse jõuda, et ei peaks omanikelt raha küsima. Olen optimistlik.
- 2015. aastaks restruktureerimisplaan täidetud.
Finantsjuht Wade Stokes:
- lennufirma tulu kasvas 2012. aastal 20% (91 mln euroni). Samal ajal tõstsid lisandunud reisijad erinevaid kulusid 31%. Mida rohkem reisijaid teenindati, seda vähem raha lennufirma tootis
- ettevõtte personalikulud kasvasid mullu 29%.
- hetkel on Estonian Air finantsiliselt kindlustatud.
- lennufirma rahavajadust on hinnatud 50-70 mln eurot. Vajaminev summa jääb pigem selle summa madalamasse otsa.
- lennufirma maksedistsipliin on hea.
- valitsuselt oleme praeguseks saanud 25 mln eurot laenu. Ootame, et poolaasta jooksul laekuks ülejäänu.
- kasumise jõudmise osas olen optimistlikum kui eelmisel suvel.
Estonian Air teenis mullu ligi 50 mln eurot puhaskahjumit, mida on enam kui pool käibest. Põhitegevusest kogunes seejuures kahjumit 26 mln eurot.
Seotud lood
Estonian Air teenis mullu ligi 50 mln eurot puhaskahjumit, mida on enam kui pool käibest. Põhitegevusest kogunes seejuures kahjumit 26 mln eurot.
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.