Kütusemüüjad Statoil, Alexela ja Neste tegid Äripäeva palvel maksuametile rea ettepanekuid, kuidas nende ärist käibemaksupettused välja juurida.
1. Maksustada kütus käibemaksuga juba terminalis ehk aktsiisilaos, nagu toimitakse kütuseaktsiisiga. Makskoguja oleks aktsiislao pidaja. Alustada võiks pilootprojektist, et näha, kuidas maksulaekumine paraneb.
2. Anda maksuhaldurile võimalus määrata kütusele minimaalne õiglane turuväärtus, mis oleks alumine piir käibemaksu deklareerimisel ja kütuse vabasse ringlusesse vormistamisel. Juhul, kui vabasse ringlusse vormistatava kütuse väärtus on madalam kui kauba õiglane turuväärtus, peab kaupleja tõendama kauba madala hinna põhjuseid enne selle vabasse ringlusse lubamist.
3. Maksuhalduril tasub kaaluda oma töötaja suunamist igasse aktsiisilattu. Ametnik jälgiks kõiki laos toimuvaid tehinguid, võrdleks tehingu hindu õiglase turuhinnaga ja kõik tehingud peaksid saama enne toimumist ametniku kinnituse.
4. Pöördmaksustamine ja kehtestada kohustus maksta käibemaks tehingu toimumise hetkel või kehtestada käibemaksu ettemaks, mille arvelt saab õiglase turuväärtusega kaupa väljastada, mitte deklareerida käibemaksu järgmisel kalendrikuul.
5. Viia kütuse saatelehed e-keskkonda sarnaselt erimärgistatud diislikütusele, kogu kütuse teekond oleks nii maksuametile online's jälgitav.
6. Kutsuda Õliühingu eestvedamisel ausaid kütusemüüjaid üles liituma kampaaniaga "Aus kütus - maksud makstud!" Kampaania sisu oleks, et iga jaemüüja suudab igal ajahetkel tõendada kütuse teekonna terminalist tanklani või vastupidi.
7. Registreerida kõik rohkem kui viietonnised diislikütuse mahutid, mida ettevõtted või eraisikud kasutavad oma territooriumil omatarbeks ostetud kütuse hoiustamiseks. Sellise ülevaate eesmärk oleks pisteliste kontrollide võimalus, et näha, millist kütust mahutitesse on ostetud ja kes kütust kasutavad.
Seotud lood
Kütusemüüjatele kehtestatud tagatisnõuded muutsid küll maksupetturite elu raskemaks, kuid uute ja keerulisemate skeemidega on petturid juba tagasi.
Maksuamet pakub käibemaksupettustega võitlemiseks välja kaks radikaalset ideed, mis pööraks maksukogumise peapeale.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.