Lõuna-Korea suurim autotootja Hyundai Motor teatas esimese kvartali kasumist, mis lõi analüütikute ootusi tänu marulisele müügile Hiinas. Aktsia tegi seepeale aasta suurima tõusu.
Firma kvartalikasum kukkus aastaga 15%, 2,09 triljoni wonini (1,9 miljardit dollarit), vahendab Bloomberg. See ületas analüütikute prognoositud 1,99 triljonit woni.
Hyundai müük maailma suurimal autoturul Hiinas kasvas aastaga koguni 41%, mis aitas Lõuna-Korea firmal vähendada vahemaad Nissan Motoriga. Hiina tarbijad on territoriaalsete vaidluste tõttu tõrjumas Jaapani tooteid.
Küll aga on firmal raskusi kallineva woniga, mis tõusis jeeni vastu aastaga 25%. "Kuigi tugev won ja nõrk kahjustab meie konkurentsivõimet võrreldes Jaapani konkurentidega, siis see on probleem, millega me tuleme toime," ütles firma finantsjuht Lee Won Hee.
"Me ootame, et meie arenevate turgude osakaal müügis kasvab ning uued tehased Hiinas ja Brasiilias tõstavad meie tootlikkust," lisas Lee.
Tulemuste järel rallis Hyundai aktsia ning sulgus päeva lõpuks 5,7% kõrgemal, 195 500 woni peal. Tegu oli suurima tõusuga alates eelmise aasta aprillist.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Seotud lood
Lõuna-Korea suurima autotootja Hyundai sõnul sai ettevõtte suurimas koostetehases vigastada 82 töölist, kes sattusid konflikti ajutistele töötajatele paremaid tingimusi nõudnud aktivistega, vahendas Bloomberg.
Lõuna-Korea autoturul on kallimate eksporditud sõiduvahendite osakaal suurenenud kahe aastaga 28%-lt 41%-ni, mille üheks põhjuseks on madalamad tollimaksud, vahendas Bloomberg.
Analüütikud on hakanud kahtlema, kas kiire kasvuga Hiina möödub 2016. aastal USAst ning tõuseb maailma suurimaks majanduseks.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.