Ajujahi žüriiliige ja investor Heldur Meerits nentis, et tänavusel konkursil selliseid ideid ei olnud, mis oleks üllatanud ja kuhu ta ka ise investeeriks.
Meerits nentis, et Ajujahi konkurss selliseid ideid ei pakkunud, mis teda ennast investeerima oleks kutsunud. Nimelt oli ta arvamusel, et ideede tase ei olnud piisavalt kõrge. „Olid küll mõned ideed, mis olid võimelised raha teenima, aga ma arvan, et neil kõigil on üsnagi limiteeritud kasupotentsiaal,“ hindas Meerits. Ta lisas, et hoolimata kesisest valikust võib alati keegi ootamatult üllatada.
Ajujahi konkursi võitnud mobiilirakendus, mis võimaldab vanematel mobiili abiga lapsi jälgida, tema arvamusel unikaalne ei olnud ning selle edu sõltub toote valmistamise kiirusest ning kriitilise turuosa hõivamisest. „Vajadus on iseenesest reaalselt täiesti olemas, aga seda on ka nende konkurendid märganud,“ arvas Meerits.
Tema hinnangul arenesid meeskonnad võistluse jooksul kiiresti edasi. „Nad ei ole veel sellises unelmate vormis, aga kui nad niimoodi jätkavad, siis tiimidena võiks nad kõik päris tublid olla,“ märkis ta. Ta lisas, et meeskonnad reageerisid žürii soovitustele võibolla et liigagi punktuaalselt. Meeritsa lemmik, pesupulbri-meeskond, kukkus aga välja tingimuste liiga ränga ignoreerimise tõttu.
Tänavu oli Meeritsa hinnangul puudu üllatusideedest, sellistest, mis paneksid ütlema, et pagan, kuidas ma ise selle peale ei tulnud. „Näiteks ratastega reisikohvrid, kohvreid ja rattaid on aastasadu tuntud, aga alles paarkümmend aastat tagasi taipas keegi, et kohvrile võiks rattad alla panna,“ näitlikustas Meerits üllatava idee fenomeni.
Edukas noor ettevõtja peab tema sõnul olema nagu tubli kümnevõistleja, igal alal tuleb edukas olla ja ei piisa sellest, kui üheksal alal oled edukas ja ühel mitte. „Mitmekülgsus on just võtmesõna. Ainult väga hea müügitööga ei saa korvata seda, et sa finantsplaneerimist ei oska, või vastupidi,“ iseloomustas ta.
Eile lõppes Ajujahi konkurss, mille võitjaks sai programmeerijate meeskond KIDS OS, kelle toode võimaldab vanematel mobiiliga lapsi jälgida. Võitja auhind oli 17 000 eurot.
Seotud lood
Riskiinvestor Allan Martinson rääkis, et Ajujahti ta ei jälgi, kuna konkurss on tema jaoks liiga teleshowlik ning suurem osa ideedest ei ole konkurentsivõimelised.
Ajujahi žüriiliige ja investor Priit Alamäe rääkis, et ideest üksi on vähe, edu sõltub meeskonna võimest reaalse teostuseni jõuda.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.