Kuigi Euroopa Komisjoni üks soovitustest oli vanemahüvitist kasutada lastehoiuteenuse parandamiseks, kinnitas sotsiaalminister Taavi Rõivas, et vanemahüvitist ei ole plaanis kärpida.
Euroopa Komisjon analüüsis muuhulgas sotsiaalhüvitiste süsteeme ning leidis, et lastehoiuteenuse parandamiseks võiks perepoliitika valdkonda parandada eelarvet muutmata. Komisjon pakkus, et seda võiks teha eelarvet mõjutamata, suunates osa vanemahüvitisteks suunata lastehoiuteenuste toetamisele.
Rõivas märkis, et kindlasti ei ole see täpne tõlgendus, et vanemahüvitist peab millegagi asendama. Tema sõnul on pärast perepoliitika dokumentide väljatöötamist ilmnenu peegeldunud ka Euroopa Komisjonis - vanemahüvitise järgselt on suureks probleemiks noortele ebakindlus, kas lastehoid on ikkagi tagatud. Rõivas rääkis, et näiteks Tallinna linnas ootavad pered lasteaiajärjekorras, mõnikord lausa nii kaua, et laps jõuab enne kooli minna, ning see vähendab pereliikmete võimalust tööl käia kui ka kindlustunnet lapsi ilmale tuua või perelisa planeerida.
Rõivas kinnitas, et lastehoiuteenust vanemahüvitise arvelt toetama ei hakata. „Vanemahüvitis ja lastehoid ei ole omavahel konkureerivad, pigem üks täiendab teist,“ kinnitas Rõivas. Ta rääkis, et Eestis väga hästi tööle läinud ja edukaks osutunud vanemahüvitise süsteemi hinnatakse ka Euroopas. Küll aga nentis ta, et lastehoiu teenus on üle Eesti ebaühtlane - osa omavalitsusi tuleb sellega edukalt toime, teistes on probleeme.
„Vanemahüvitis on väga oluline perepoliitiline meede, erinevalt väga paljudest Euroopa riikidest on võrreldes vanemahüvitise eelse ajaga Eestis sündide arv märgatavalt tõusnud ja iive paranenud. Kindlasti ei kavatse me seda kuidagi kärpida,“ ütles Rõivas. Ta tunnistas, et lastehoiu teenus, mis on peamiselt omavalitsuste osutatav teenus, ei ole üle-eestiliselt ühtlaselt tagatud, ent kohalike omavalitsuste toetamiseks on plaan olemas, kasutada sealhulgas ka Euroopa Liidu vahendeid, et lastele hoiuteenused tagatud oleksid.
Euroopa Komisjon märkis ka, et kohalike omavalitsuste rahalised vahendid ei vasta kohustustele ning komisjoni hinnangul on alles vähe ära tehtud. Rõivas märkis, et kui võtta ainuüksi sotsiaalvaldkond, on mitme teenuse osas plaanid, näiteks omaste hoolduse toetamine. Ta rõhutas, et teenused, mida omavalitsustel aidatakse osutada, on väga palju ning eeskätt on probleem selles, et need teenused ei ole üle Eestiliselt ühtlaselt osutatud. „Samas muidugi ei saa öelda, et siin sõltuks kõik ainult omavalitsuse suurusest, tihti on nii, et mõnes väiksemas linnas tullakse teenuste osutamisega märksa paremini toime kui suuremates linnades,“ märkis Rõivas.
Seotud lood
Euroopa Komisjon avaldas liikmesriikidele uued soovitused, mida oma majanduspoliitika kujundamisel arvesse võtta.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Kalev Vapper kommenteeris Euroopa Komisjoni soovitust parandada energiatõhusust ning märkis, et erinevalt komisjoni hinnangust muutuvad Eesti inimesed üha energiasäästlikumaks.
Euroopa Liidu riikide majandusreformidele täna hinnangu andnud Euroopa Komisjon soovitas reale riikidele, mis eelarvenorme täita ei suuda, lisaaega.
Euroopa Komisjon otse automaksu soovita, ent toob selle välja ühe võimaliku meetmena, et vähendada keskkonnamõju ja energiakasutust, ütles rahandusministeeriumi fiskaalpoliitika osakonna juhataja Andrus Säälik.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.