• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 10.06.13, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autotööstuses loetakse raha täpselt

Mistra-Autex toodab vaipu maailma ostetuimatele autodele, kuid see ei tähenda kõrgeid kasumi­marginaale, ütles ettevõtte tegev­juht Priit Tamm.
Äripäeva Tööstuse klubi võõrustanud AS Mistra-Autex valmistab tooteid nimekatele ­autotööstustele, kirjutas Tööstus­uudised. Klientide hulka kuuluvad Volvo, Mercedes, Volkswagen, BMW, Jaguar, Range Rover jt.
“Autotööstuses on hinnad madalad – see pole miljoni­äri. See on ka põhjus, miks oleme sees veel mööblitööstuses ja raske­autotööstuses – seal on marginaalid suuremad,” lausus ta ja lisas, et suured on hoopis mahud. “Raha loetakse selles tööstusharus väga täpselt.”
Suure osa Mistra-Autexi toodetest moodustavad rullvaibad, samuti valmistab ettevõte istmete seljataguseid, pagasiruumi põhju ning nii tekstiilist kui ka plastist automatte. Mistra-Autexi töödeldud vaipu on ühes autos ligi 80 ruutmeetri jagu.
Mistra-Autexi tootmine meenutab kohati suurt õmblusvabrikut, vahe on see, et riiderullid kaaluvad nii palju, et nende transportimiseks kasutatakse tõstukeid.
Pika töö tulemus. Mistra-­Autexist sai tuntud autotööstuste parner 25 aasta pikkuse töö tulemusena.
Mistra-Autex rajati 1986. aastal NSVLi autotööstuse vajaduste rahuldamiseks ning kõik Nõukogude Liidus valmistatud ­Ladad, Moskvitšid ja Volgad olid sisustatud Mistras toodetud vaipadega.
1993. aastal ettevõte erastati ja 51% ettevõttest läks välis­kapitali kontrolli alla. 2005. aastal ostsid aga kohalikud ettevõtjad välisosaluse välja ning praegu on tegu täielikult Eesti kapitalile kuuluva ettevõttega.
Esimesed tooted lääne ­autotööstusele valmisid Mistras 1995. aastal, mil ette­võttel õnnestus kliendiks saada Scania. 1998. aastal tehti esimene tarne Volvole,  millele järgnesid 2009. aastal Volkswagen ning 2010. aastal BMW ja Mercedes.
Ostuga ei tasu kiirustada.  “Autotööstus on väga poliitiline – ainult hinna alusel otsuseid ei langetata. Seal kehtib X-faktor, millega sa jala tööstuse ukse vahele saad. Ma võin olla hinna poolest küll kallim, aga mul on olemas see miski, mille pärast just mind valitakse,” selgitas Tamm.
Mistra-Autexi juht lisas, et teab, milliseid Volvo mudeleid on lähiaastail autokauplustesse oodata. “Oskan öelda, millised Volvo mudelid tulevad välja aastani 2020 – ma tean, millised need autod on, millised hakkavad nad välja nägema, on nad sportlikud või mitte.” Loomulikult on tegu konfidentsiaalse infoga.
Priit Tamm soovitab sõiduk soetada siis, kui seda on juba vähemalt aasta toodetud. “Vahepealsed muutused on teinekord päris suured – vahel on uuel ­autol erinevaid niginaid ja naginaid, mida autost kuidagi välja ei saa. Olge vähem popid ja ostke teise aasta masinaid,” soovitas Tamm.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele