• OMX Baltic−1,7%293,99
  • OMX Riga−0,11%863,99
  • OMX Tallinn−1,16%1 914,54
  • OMX Vilnius−1,71%1 130,65
  • S&P 5009,52%5 456,9
  • DOW 307,87%40 608,45
  • Nasdaq 12,16%17 124,97
  • FTSE 100−2,92%7 679,48
  • Nikkei 2259,03%34 577,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,42
  • OMX Baltic−1,7%293,99
  • OMX Riga−0,11%863,99
  • OMX Tallinn−1,16%1 914,54
  • OMX Vilnius−1,71%1 130,65
  • S&P 5009,52%5 456,9
  • DOW 307,87%40 608,45
  • Nasdaq 12,16%17 124,97
  • FTSE 100−2,92%7 679,48
  • Nikkei 2259,03%34 577,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,42
  • 24.07.13, 07:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teletootjad nopivad dividende

Eesti telekanalitele saateid tootvatest produktsioonifirmadest pooled nautisid eelmisel aastal korralikku dividenditulu.
Suurima omanikutulu, 198 690 eurot, võttis oma ettevõttest Gordon Grupp saatejuht ja produtsent Teet Margna. Tabeli ainus naine, saatejuht ja produtsent Tuuli Roosma, maksis endale 37 975 eurot dividende.
Teleprodutsendil on pildile pääsemiseks kaks võimalust: kas kanali juht kutsub ta kohale ja pakub saadet või esitab produtsent oma saateidee mitmele kanalile ja jääb parimat pakkumist ootama. "Kumb neist parem on, ei oska öelda. Eestis ja mujal maailmas kasutatakse mõlemat," lausus telerežissöör ja -produtsent ning meediaõpejõud Jüri Pihel.
Televisioon teeb tema sõnul endale aastaks või kolmeks temaatilise perspektiivplaani. "Telejaamadel on väga palju informatsiooni, mis kogu maailmas toimub. Telejaam on väga tark selle koha pealt, mis puudutab auditooriumi, võimalikke rahvusvahelisi ja õhus olevaid ideid," ütles Pihel, kes juhtis aastail 2000-2006 TV3 programmi.
Piheli sõnul on Eestis kaks meetodit, kuidas telesse pääseda. "Eesti on nii väike, et me tunneme kõik kõiki. Kutsutakse kohale ning telejaam räägib, mida ta ootab. Seda tehakse pikalt ette," märkis ta. Teine võimalus on see, et produtsendid pakuvad ise ideid. "Ka tegijad vaatavad lahtiste silmadega ringi, mida teised teevad, mida mujal maailmas tehakse. Samuti mõeldakse midagi originaalset välja," sõnas Pihel.
Tippudele toob tulu 4-5 projekti.
Eetrisse jõuavad Piheli sõnul need saated, mis on tootjal hästi läbi mõeldud. "Tänapäeval enam sellist asja ei ole, et kellelgi on mingi idee ja ta tahab teha mingit saadet. Täna mõeldakse väga täpselt, mida, kellele, mis ajal, ning valmistutakse korralikult ja põhjalikult," märkis ta.
Gordon Grupil, kelle toodetud saade "Suur lotokolmapäev" oli juunis vaadatavate saadete edetabeli 13. kohal, õnnestus mullu kasvatada käivet 14%. Ettevõtte omaniku Teet Margna sõnul oli see õnnelik juhus.
"Meie viimaste aastate saadete maht on püsinud stabiilsena, 4-5 projekti aastas. Olenevalt saate keerukusest, mis mõjutab selle hinda, samuti toodetavate episoodide arvust, võibki käive mingis ulatuses kõikuda," kommenteeris Margna. Tema sõnul ei ole Gordon Grupi eraldi eesmärk pidev kasv ja käibe suurendamine. "Püüame hoida oma positsiooni ja mahtu. Mõnel aastal õnnestub see paremini, siis jälle võib tulla raskem aasta," sõnas Margna.
Margna on töötanud televisioonis 20 aastat ning Gordon Grupp tegutsenud produktsioonifirmana 10 aastat. "Eks selle aja jooksul ikka tekib väärt mõtteid, mida telekanalitele pakkuda ja saatena ära vormistada," rääkis Margna ja lisas muiates, et põhiline mure ongi heade mõtete nappus ja iga päevaga tihenev konkurents.
"Püüame olla telekanalitele ja alltöövõtjatele usaldusväärne ja kvaliteetne partner, kelle peale võib kindel olla," jätkas Margna. "Nii kujunebki välja pakkumise ja nõudluse suhe, mis võimaldab sellel küllalt kitsaste raamidega mänguväljal ellu jääda."
Kõige tulusam on Margna sõnul olnud kulude minimeerimise projekt. "Me ei kuluta liigselt oma mugavusele ja olmetingimustele ning rakendame ennekõike iseennast - ettevõtte tuumikusse kuulub 3-4 inimest," sõnas Margna.
Kuidas olla edukas produtsent ning millised on tulevikutrendid, loe tänasest Äripäevast.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele