Umbes 30 miljoni euro eest Eesti Meedia kohalike ärimeestele maha müünud Schibsted teenib kolmandas kvartalis märkimisväärse erakorralise kahjumi, mis võib viia kogu kontserni kvartali lõikes miinusesse.
Norra börsifirma märgib pressiteates, et teenib Eesti Meedia müügitehinguga umbes 26 miljoni eurose (207 miljoni Norra krooni suuruse) kahjumi, mis mõjutab ka ettevõtte kolmanda kvartali majandustulemusi.
Arvestades, et Bloombergi andmeil ootavad analüütikud viimastel aastatel e-ärile keskendunud Schibstedile keskmiselt 156,8 miljoni Norra krooni suurust kolmanda kvartali kasumit, võib Eesti Meedia mahamüümine viia Schibstedi ajutiselt kahjumisse.
Schibsted pole oma aruannetes täpselt välja toonud, kuivõrd kõrgelt nad oma bilansis Balti meediaüksuse varasid hindavad, kuid viimases aastaaruandes tuuakse välja, et põhivara on Baltimaades arvel 336 miljoni Norra krooni (42 miljoni euro) eest.
Suhtarvude poolest läks Eesti Meedia müüki praktiliselt samal tasemel võrrelduna Ekspress Grupi turuväärtusega (0,75kordne vs. 0,78kordne bilansiline maksumus).
Sarnaselt Ekspress Grupiga on ka Eesti Meedia põhiline kasumiallikas trükitööstus (Kroonpress), mis annab Schibstedi andmeil 70% grupi EBITDA kasumist.
Schibstedi aktsia kehitas eile Eesti Meedia müügiuudise peale õlgu, lõpetades päeva Oslo börsil 312 Norra kroonil ehk 0,6% plussis.
E-äridele keskendud firma aktsial läheb väga hästi. Möödunud kolmapäeval käis aktsia 316,7 Norra kroonil ehk uuel ajaloo kõrgemail tasemel.
Seotud lood
Schibstedi aktsia tõusis täna Oslo börsil 4% ning ajaloo kõrgeimale tasemele, kuna investeerimispank Goldman Sachs andis Norra meediafirma aktsiale ostusoovituse.
Tallinna börsil on täna suurima tõusu teinud Ekspressi aktsia, mis on 6,5% üleval ning maksab 1,15 eurot.
LHV sõnul on Eesti Meedia väljaostmine Schibstedilt positiivne kogu Eesti meediamaastikule ning kuigi Eesti Meedia ja Ekspress Grupp pole päris üks-ühele võrreldavad ettevõtted, on tehingul positiivne mõju ka Ekspressile.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele