Saaremaa laevatootja Baltic Workboats püstitab oma territooriumile juba teise tuulegeneraatori, selle maksumuseks kujuneb 4-5 miljonit eurot.
"Jätkame alternatiivsete taastuvenergialiikide kasutamist, muutes oma tootmise efektiivsemaks ja energiasäästlikumaks ning säästes seeläbi ka meid kõiki ümbritsevat keskkonda," ütles ettevõtte juhatuse liige Nalmond Meri
Saarte Häälele.
Kui veidi rohkem kui kaks aastat tagasi püsti pandud esimese tuulegeneraatori võimsus oli 2,3 megavatti, siis nüüdse võimsus on 3,6 MW.
Torni kõrgus maapinnast on 90 m, rootori läbimõõt 107 m, kõikide detailide kaal kokku 516 tonni. Nüüd oodatakse Kesk-Euroopast 600tonnise tõstevõimega kraanat, mille taolist Baltimaades ja lähemates Skandinaaviamaades ei leidu.
2000. aastal asutatud Baltic Workboatsi võrdsed omanikud on Margus Vanaselja ja Märten Vaikmaa.
2011. aastal oli ettevõtte müügitulu 19,8 miljonit ja ärikasum 3,6 miljonit eurot. Mullu ulatus müügitulu 23,3 miljoni ja ärikasum 3,7 miljoni euroni.
Ettevõtte peamiseks tegevusalaks on alumiiniumist töölaevade valmistamine ja turustamine, alates laevade projekteerimisest kuni üleandmiseni kliendile.
Baltic Workboats on klientidele üle andnud enam kui sada laeva, millest väiksemad on olnud seitsmemeetrised ja seni suurim 27meetrine patrull-laev Iirimaa kalakaitsele. Põhilisteks tellijateks on olnud erinevad ametkonnad nagu piirivalve, politsei, tolliteenistus, kalakaitse, lootsi- ja sadamateenistused jm. Ekspordi sihtriikide seas on Läti, Leedu, Soome, Rootsi, Poola, Bulgaaria, Azerbaidžaan, Ukraina, Belgia, Iirimaa, Horvaatia.
Seotud lood
Juuli alguses kirjutas Saaremaa laevatehases ehitav Baltic Workboats AS Stockholmi Ülikooliga alla lepingule uurimislaeva ehitamiseks.
Äripäev avaldas täna Saaremaa TOPi, mille esiotsas troonivad sarnaselt Hiiumaaga ehitusettevõtted.
Sellest aastast maksab Saaremaal tegutsev Baltic Workboats töötajale, kel peres kolm või enam alaealist, lastetoetuse nime all palgalisa 150 eurot kuus.
Saaremaa laevaehitusfirma Baltic Workboats ostis viiendat aastat müügis olnud Nasva hotelli, millest saab tehase majutusasutus.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele