Autode käibemaksustamise temaatika tuli valitsuse päevakorda väga kiireloomuliselt, sellele ei eelnenud isegi avalikku diskussiooni, nentis peaminister Andrus Ansip täna valitsuse pressikonverentsil.
"Autode käibemaksu teema pakuti välja, sest täiendavaid rahaallikaid oli vaja. Mingit avalikku debatti ei olnud, sotsiaalpartneritega piisavas mahus läbi ei räägitud. Ega meil väga kindlat tunnet ei olnud, kui selle idee riigikogule edastasime," ütles ta.
"Samas on ilmselt kõik veendunud, et see on temaatika, millega valitsus peab kindlasti tegelema. Käibemaksupettused on olnud Eestis küllaltki ulatuslikud, iga valitsus ja iga parlamendi koosseis peaks nende teemadega tegelema," sõnas ta. "Teema täielikult päevakorrast maha võtmist pole taotlenud ei riigikogu ega valitsus, sest mõlemad mõistavad selle olulisust."
Seda, kust leida asendus autode käibemaksu laekumisest plaanitud tuludele, pole riigikogu peaministri sõnul veel suutnud välja mõelda, kuid tegeleb sellega aktiivselt. "Kas see saab olema ainult uute tuluallikate leidmine, kulude kärpimine või kombinatsioon nendest kahest, näeme lähiajal. Eelarve tasakaalu ei ole seaduse järgi lubatud halvata, nii et asendus tuleb leida," sõnas Ansip.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Sõiduautode maksumuudatusi puudutava eelnõu uus versioon on sisuliselt muutmata, kommenteeris maksumaksjate liidu juhatuse liige Lasse Lehis.
Sõiduautode maksustamine on olnud elava arutelu keskmes osaliselt rahulolematuse pärast plaanitavate muudatuste serveerimise viisiga. Ent küsimuse sisuline külg on vähemalt sama oluline. Jutt ei käi mitte üksnes eelarvetulu suurendamisest, vaid ühest maksustamise põhimõttest – neutraalsusest, kirjutab Norra kõrgema kommertskooli (NHH) doktorant Dmitri Jegorov.
Rahandusministeerium saatis kooskõlastamiseks autode käibemaksu tagastamise piiramise täiendatud eelnõu.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.