Rahandusministeerium saatis kooskõlastamiseks autode käibemaksu tagastamise piiramise täiendatud eelnõu.
Eesmärk on vähendada ettevõtluses kasutatavatele sõidukitele mõeldud maksusoodustust ja selle kasutamisest tekkinud majanduslikke moonutusi, teatas ministeerium.
"Valitsus ei toeta automaksu, kuid on olnud üksmeelne selles, et sõiduautode maksusoodustust tuleb piirata juhul, kui see ostetakse firma nimele, aga seda kasutatakse ka erasõitudeks. See otsus on olnud seotud ka riigieelarve paratamatusega ning keeluga halvendada riigikogus tema tasakaalu. Eelarve koostamise käigus on sellel muudatusel olnud otsene seos teede rahastamises tekkinud lüngaga," ütles rahandusminister Jürgen Ligi.
Kuna maksumuudatustest on järgmisest aastast plaanitud tulu riigieelarvesse ja riigikogu ei saa eelarve menetlemise käigus valitsussektori eelarvepositsiooni halvendada, on kavas esitada eelnõud selle aasta jooksul uuesti parlamendile. See võimaldab 2014. aasta eelarves arvestada seniste tuludega.
Rahandusministeerium on analüüsinud viimasel paaril kuul toimunud aktiivse avaliku arutelu käigus tehtud muudatusettepanekuid ning esitab neist tulenevalt uue täpsustatud eelnõu. Huvitatud osapooltel ja partneritel on võimalik veelkord arvamust avaldada ja ettepanekuid teha kuni 9. detsembrini.
Ettevõtluse käibemaksutagastuste eesmärk on lähtunud sellest, et sõiduautot kasutatakse ettevõtluseks. Kuna kauba või teenuse pealt maksab tarbija käibemaksu, siis topelt maksustamise vältimiseks kehtib võimalus ettevõtjal käibemaks tagasi saada. Käibemaksuseaduse eelnõuga on kavas korrastada süsteemi ja kindlustada, et tagastust saadakse vaid ettevõttega seotud kuludelt. Seotud tulumaksuseaduse eelnõu ei sisalda enam muudatusi tööandja sõiduauto erisoodustuse reeglites. Lisaks näeb see ette töötaja isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise hüvitise maksuvabastuse piirmäära tõstmise 300 euroni.
Auto ostnu maksukoormus on praegu eraisiku kahjuks ja tema suhtes ebaõiglane. Seetõttu on Eesti ettevõtluses suhteliselt suur osakaal justnimelt sõiduautodel. Kui sõiduautot kasutatakse vaid töösõitudeks, siis ei muutu midagi ja maha saab arvata kogu tasutud käibemaksu. Erasõitudeks kasutatavate autode pealt tuleb maksta käibemaksu nii nagu seda teevad ka kõik teised Eesti autoomanikud.
Ka pärast muudatuste jõustumist jääb ettevõtja eraisikuga võrreldes soodsamasse olukorda. Sõidukite käibemaksu mahaarvamist piirab valdav osa Euroopa riikidest, üle kümne riigi ei luba midagi maha arvata.
Seotud lood
Nagu koalitsioonileppes lubatud, saatis rahandusministeerium taas valitsusele eelnõu, millega piiratakse firmaautode sisendkäibemaksu tagasinõudmist.
Peaminister Andrus Ansip tunnistas ETV-le antud aastalõpu intervjuus, et autode käibemaksu temaatikat on käsitletud kiirustades ja need otsused vajaks paremaks muutmist.
Autode käibemaksustamise temaatika tuli valitsuse päevakorda väga kiireloomuliselt, sellele ei eelnenud isegi avalikku diskussiooni, nentis peaminister Andrus Ansip täna valitsuse pressikonverentsil.
Valitsuse kavatsusel teha maksumuudatusi autode kasutamise osas on AMTELi arvates majandust tervikuna pärssiv mõju.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.