Tallinki konkurent Viking Line suurendas kolmandas kvartalis nii käivet kui kasumit. Ettevõtte sõnul on konkurents suur ning see on jätkuvalt survestamas hindasid.
Viking Line’i kolmanda kvartali käive suurenes võrreldes möödunud aastaga 156,4 miljonilt eurolt 164,4 miljoni euroni. Emaettevõtte aktsionäridele kuuluv kasum suurenes 16 miljonilt eurolt 18,8 miljoni euroni. Tegevustulu kasvas 21 miljonilt eurolt 26,6 miljoni euroni.
„Konkurents Vinking Line’i teeninduspiirkonnas on suur ning see survestab jätkuvalt hindasid. Turu kasv on väga aeglane,“ ütles Viking Line enda majandusaruandes.
Selle aasta üheksa kuuga suurenes Viking Line’i turuosa võrreldes möödunud aastaga 33,7 protsendilt 34,4 protsendini. Sama perioodiga veeti 4 998 757 reisijat, mis on 144 432 reisijat rohkem kui eelmine aasta samal ajal.
Kontserni tervikkäive majandusaasta esimesel üheksal kuul oli 419,7 miljonit eurot (mullu 389,5 miljonit eurot). Reisijateveo müügitulud kasvasid 7,9% võrra 389,7 miljoni euroni ning kaubaveo müügitulud 5,3% võrra 27,1 miljoni euroni. Kasum, arvestades reisiparvlaev Isabella müügist saadud tulu, oli peale maksude maksmist 20,7 miljonit eurot (aasta varem 1,7 miljonit eurot).
Tänu tegevuse tõhustamisele ja Viking Grace'i edule usub Viking Line'i juhatus, et 13. veebruaril 2014 avaldatavates terve majandusaasta numbrites võib kontsern näidata paremat tulemust kui eelmisel aastal – ning seda ka Isabella müügist saadud tulu arvestamata jättes.
Seotud lood
Eile pärast börsipäeva lõppu teatas Tallink tulemused, mis jäid alla analüütikute ootustele. Tallinki sõnul mõjutas majandustulemusi regiooni üldine nõrk majanduskeskkond.
Tallinki aktsia reageeris eile avaldatud loodetust halvemate majandustulemustele täna 4,4protsendilise langusega. Hind kukkus 0,95 euroni.
Viking Line toob esimese laevana Viking XPRSi järgmise aasta alguses Rootsi lipu alt Eesti lipu alla, kirjutas Kauppalehti.
Viking Line toob jõulude ajaks Helsingi-Tallinna liinile oma endise lipulaeva ja suuruselt teise aluse M/S Cinderella, et teenindada kliente jõuluajal.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.