Rahvusvaheline ärikonsultatsioonifirma PwC maailmamajanduse kiirülevaade lubab positiivset majanduskasvu kõigile Euroopa Liidu riikidele. Maailmamajanduse kasvuks prognoosib PwC tänavu 3,5 protsenti ja eurotsooni omaks 0,8 protsenti.
PwC ennustuse kohaselt kasvab maailmamajandus 2014. aastal 3,5 protsenti ning esmakordselt pärast 2010. aastat ületab arenenud riikide osakaal kasvus rohkem kui 40 protsenti. Arenenuks peetakse IMF-i klassifikatsiooni järgi 35 riiki, sealhulgas ka Eestit.
Maailmamajanduse kasvu veab endiselt Hiina oma hinnangulise 7,5protsendilise aastakasvuga, ent ka märkimisväärselt suurema majandusega USA ennustatav 2,7protsendiline kasv peaks globaalset kasvu üsna jõuliselt mõjutama. Eurotsoonile ennustab PwC 0,8protsendilist kasvu, sealhulgas Saksamaale 1,4protsendilist, Prantsusmaale 0,7protsendilist ja Itaaliale 0,4protsendilist.
Uuringut kommenteerinud PwC ärikonsultatsioonide teenuseliini juht Teet Tender ütles, et Eurotsoonile prognoositav 0,8protsendiline majanduskasv on küll tagasihoidlik, ent siiski rohkem kui eelneval kolmel aastal.
„On heaks märgiks, et kasv on taas jõudmas ka n-ö perifeeriariikidesse nagu Kreeka ja Portugal, ent sellegipoolest tuleb arvestada, et tegu on kõigest prognoosiga. Näiteks peetakse Euroopa majanduse halvenemise tõenäosuseks 25 protsenti, mis pole sugugi marginaalne suurus,“ hoiatas Tender.
Riskide poolelt toob PwC uue aasta majandusprognoos välja võimaliku kütusehindade tõusu. Naftabarreli oletatava 20dollarilise kallinemise negatiivne mõju vähendaks maailma majanduse kasvu 0,2 protsendi võrra.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtjad ootavad kasvu kohalikul turul, teiste riikide tippjuhid näevad pigem kasvuvõimalusi välisturgudel, selgus PricewaterhouseCoopersi (PwC) tippjuhtide iga-aastasest uuringust.
Kuula uue turundussarja esimest saadet
Uue saatesarja „Password” avasaates sukeldume emotsionaalse turunduse maailma ning analüüsime, miks emotsioonid mängivad reklaamis ja meedias tihti ratsionaalsest lähenemisest suuremat rolli.