Siseministeeriumi varade asekantsler Riho Kuppart ütles Äripäevale, et nende valitsusalas pole praegu tarvis teha muudatusi nagu sõidupäevikute kasutusele võtmine, sest sõidukite kasutamine on karmilt reguleeritud.
Kui erandjuhtudel sõidukit ka erasõiduks kasutatakse, siis peabki sõidu sõidupäevikusse kandma.
Kuppart selgitas, et siseministeeriumi ja selle allasutuste puhul on ametiauto isiklikuks otstarbeks kasutamise õigus antud valitsuse määrusega vaid ministrile, kantslerile ja maavanematele. Nemad sõidupäevikut ei pea ning tasuvad seadusest tulenevad maksud erisoodustuselt.
Teenistussõidukite - st üldjuhul politsei ja pääste alarmsõidukite - kasutamine isiklikeks sõitudeks on keelatud.
"Üldkasutuses sõidukeid saavad töösõitudeks kasutada kõik töötajad. Reeglina on ka üldkasutuses sõiduki kasutamine erasõitudeks keelatud," ütles Kuppart, "Üksikud erandid on vaid olulistel eraelulistel põhjustel ning sel juhul otsustab sõiduki kasutamise asutuse juht või tema poolt volitatud isik. Sellisel juhul on kasutaja kohustatud isiklikud sõidud fikseerima sõidupäevikus ning hüvitama asutusele tekkinud kulud."
Kuppart leidis, et suuri muudatusi pole siseministeeriumi valitsusalas praegu vaja teha, kuna sõidukite kasutamine on üsna karmilt reguleeritud. "Me ei kasuta sõidukeid motivatsioonisüsteemi osana erinevalt erasektorist," lisas ta.
Edaspidi soovib ministeerium juurutada GPSi-põhiseid süsteeme sõidukite asukohtade ja kasutamise jälgimiseks, sel juhul hakkaks osa sõidulehtedega kogutavat infot laekuma automaatselt. "Kindlasti kaalume sõidulehtede sisu muutmist, kuid mitte kaotamist," ütles asekantsler.
Seotud lood
Ettevõtja Jaak Nigul tegi eile Äripäevas ilmunud arvamusloos ettepaneku panna ametnikud sõidupäevikut pidama ja erasõitude eest ise maksma: maksulaekumisi see küll ei suurenda, ent riigi raha hoiab kokku igatahes.
Kui firmaautode täiendava maksustamise eesmärk oleks õiglus, siis oleks rahandusministeerium alustanud suurimast ebaõiglusest, lõpetades kuluhüvitiste eest erasõidukite ja autokütuse ostmise riigikogu liikmetele, kirjutab OÜ Tarmeko KV juhatuse liige Jaak Nigul.
Ametiautod on mõeldud ainult ametisõitudeks, teatas maanteeameti juht Aivo Adamson. Tema sõnul kavatsetakse maanteeametis ametiautod varustada GPS-idega, et erasõidud ametialastest eraldatud saaks.
Ametnikud ja riigikogulased peaksid oma isiklikud sõidud ametisõitudest eristama, arvab riigikogu sotsiaaldemokraadist liige Inara Luigas. Tema hinnangul ei ole kaugeltki loogiline, et tänases vaesuvas riigis on riigikogu liikmel võimalik soetada kõrgklassi auto, mis kuluhüvitistest kinni makstakse.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.