• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,86
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,86
  • 23.01.14, 10:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Luigas: sõidupäevikud ka riigikogu liikmeile

Ametnikud ja riigikogulased peaksid oma isiklikud sõidud ametisõitudest eristama, arvab riigikogu sotsiaaldemokraadist liige Inara Luigas. Tema hinnangul ei ole kaugeltki loogiline, et tänases vaesuvas riigis on riigikogu liikmel võimalik soetada kõrgklassi auto, mis kuluhüvitistest kinni makstakse.
Äripäevas ilmunud arvamusloos tegi ettevõtja Jaak Nigul ettepaneku panna ametnikud sõidupäevikut pidama ja erasõitude eest ise maksma. Maksulaekumisi see ei suurendaks, küll aga hoiaks kokku riigi raha.
Järgneb Inara Luigase kommentaar:Olen täiesti nõus väitega, et seaduse muudatuse eesmärk peab olema õigluse tagamine autokasutajatele. Kui see toob riigieelarvesse ka lisatulu, on sellel kaks eesmärki. Kogu maksustamissüsteemi ei tohiks käsitleda maksulaekumise parandamise eesmärgil, mis praegusel ajal tundub. Varem või hiljem, pöördutakse kindlasti selle juurde, kuidas ja mil moel eristada ja maksustada isiklikke sõite ka riigikogu liikmetel ja teistel riigiametnikel. Alustades presidendist ja lõpetades kõikide ametite, maavalitsuste, omavalitsuste ja MTÜdele registreeritud sõidukitega.
Riigikogu liikmete autode soetamisel peaks jälgima ühiskonna tundlikkust ja määrama auto klassi tüübi, millest kallima klassi soetamisel kuluhüvitistest kompensatsiooni ei määrata. Ei ole kaugeltki loogiline, et tänases vaesuvas riigis on riigikogu liikmel võimalik soetada kõrgklassi auto, mis kuluhüvitistest kinni makstakse. Kui riigikogu liige soovib aga seda teha, kui tema majanduslik seis seda lubab, võib ta osta ka väga kalli auto, kuid siis saab ta ka osalist hüvitist.
Nii peaks see olema reguleeritud kõikide ametite tasandil.
Täpselt samasuguselt peaks iga riigiametnik ja riigikogu liige eristama oma isiklikud ja ametisõidud. Sõidupäeviku pidamine pole kaugeltki nii suur koormus, millega ei saaks hakkama üks keskmine ametnik. Vallavanemana tööl olles pidasin päevikut ja maksin iga kuu oma isiklikud sõidud valla kassasse tagasi. Loetelu võiks tegelikult pikendada, mida üldse riigiametnikud töö juures isiklikeks otstarveteks kasutavad. Ka riigikogus, ka mina. Sõitude kohta päeviku pidamine ja seeläbi kuluhüvitiste kasutamine oleks ausam ja läbipaistvam.
Isiklikult arvan, et siin on peidus suur rahaline reserv, mille tulemusena võiks püüda tasakaalustada nii õiglustunnet autode kasutamise osas kui ka suurendada riigieelarve mahtu.
Ütlesin selle välja ka ühes Foorumi saates, et alustama peaks maavalitsuste, omavalitsuste, riigikogu liikmete autode sõitude ja kulude revideerimisega. Küsisin ka rahandusministrilt, kas riigikogu liikme auto on tema isiklik või ametiauto ja kuidas seda käsitleda kuluhüvitiste ja erisoodustusmaksu seisukohalt. Minister vastas, et te (riigikogu liikmed) võite seda arutada suures saalis riiklikult olulise küsimusena. Arvan, et ongi oluline küsimus ja sellega peaks ka alustama. Kuigi ma sain aru, et minister tegi lihtsalt nalja.

Seotud lood

Uudised
  • 27.12.13, 12:06
Autode maksustamise muudatused: poolt ja vastu
Lõppeva aasta tulisemad debatid peeti autode käibemaksustamise muudatuste üle. Vastuseis kiiruga ette valmistatud ja avalikkusele ebapiisavalt selgitatud seadusemuudatusele kujunes nii tormiliseks, et rahandusminister Jürgen Ligi jäi muudatuste mõtet kaitstes üsna üksi.
Uudised
  • 24.01.14, 09:35
Siseministeerium: meil on sõidukite kasutamine rangelt reguleeritud
Siseministeeriumi varade asekantsler Riho Kuppart ütles Äripäevale, et nende valitsusalas pole praegu tarvis teha muudatusi nagu sõidupäevikute kasutusele võtmine, sest sõidukite kasutamine on karmilt reguleeritud.
Uudised
  • 28.11.13, 14:27
Sõerd: firmaautode uus eelnõu on ettevõtjale leebem
Riigikogu rahanduskomisjoni reformierakondlasest liige Aivar Sõerd ütles, et kuigi uuele kooskõlastusringile saadetud firmaautode maksusoodustuse eelnõu on ettevõtjatele soodsam, tuleks enne seisukohta kujundamist ka nende endi arvamus ära kuulata.
Uudised
  • 24.01.14, 09:59
Maanteeamet: ametiauto peab olema vaid töösõitudeks
Ametiautod on mõeldud ainult ametisõitudeks, teatas maanteeameti juht Aivo Adamson. Tema sõnul kavatsetakse maanteeametis ametiautod varustada GPS-idega, et erasõidud ametialastest eraldatud saaks.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.10.24, 14:09
Rikkumiste arv kasvab. G4S: saaksime olla politseile rohkemgi abiks, usaldust on vaja
Kui majandusnäitajad langevad, tõuseb vajadus turvateenuste järele, sest kuritegevus hoogustub. G4Si juhatuse esimees Priit Sarapuu ütles, et enim toimub kuritegusid just mehitamata valvega väliobjektidel, kus pimeda aja saabudes on kurjategijatel mugav tegutseda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele