Laienev Viru Keskus loobus osadest poodidest uue maine kujundamise eesmärgil, ütles ettevõtte juhataja Ants Vasar.
Vasara sõnul on nad huvitatud, et Viru Keskus oleks kaasajalisem ja tooks turule põnevaid kaubamärke, mistõttu pidid nad tahes-tahtmata otsustama, kes tuleb ja kes läheb.
Viru Keskusel polnud Vasara sõnul ühegi lahkuva poega probleeme, valikud tehti teistel põhjustel. "Meil ei ole kellegi kohta midagi halba öelda," märkis ta ja lisas, et keskus on teinud normaalset koostööd nii Baltika kui ka teiste poodidega, kes oma esinduse sulgema peavad.
"Ei peagi olema mingeid probleeme, et poodidest lahti öelda. Selleks ongi meil viieaastased lepingutsüklid," rääkis Vasar. "Viimane tsükkel sattus kriisiperioodi, kus oli keeruline väga midagi ette võtta. Seekord on majanduses ja kaubanduses oluliselt parem seis ja saame pakutavat valikut palju jõulisemalt laiendada."
Vasar kinnitas, et valikute tegemisel ei mänginud rolli poodide külastatavus. Näiteks lahkub teiste seast ka Terranova, mis on suurima külastatavusega pood Viru Keskuses.
"Usun, et mitte keegi ei ole huvitatud, et Viru Keskus oleks ka järgmised kümme aastat samasugune, nagu ta siiamaani on olnud," märkis ta ja lisas, et asemele tulevad poed on väga selgelt ühele sihtgrupile suunatud.
"Täiesti lihtsalt ja selgelt öeldes tahtsime sisse tuua kaubamärke, mida ei ole Põhja- ja Baltimaades või vähemalt Eestis veel esindatud," ütles Vasar. "Meie arvates on kesklinn kogu maailmas selline piirkond, kus pakutakse kõrgemalt positsioneeritud kaubamärke."
Vasara ütlust mööda on Viru Keskus üsna väike, mistõttu peavad nad arvestama kindla ruumiga, milles oma äris toimetada saavad. "Päris palju tegureid valikute tegemisel olid seotud sellega, keda me oma keskuses parema meelega näha tahame, sealt edasi mõjutasid juba füüsilised parameetrid," ütles Vasar. Näiteks oleksid nad tema sõnul hea meelega näinud endal H&M kauplust, kuid keskuses lihtsalt polnud selleks piisavalt ruumi.
Vasar lisas, et nad ei taha kellelgi liiga teha. "Kartsingi, et hakatakse keskenduma hoopis neile, kes ära lähevad, mitte neile, kes tulevad. Kuigi ma arvan, et tulijate seas on neid kaubamärke küll, mille üle võiks rõõmu tunda," ütles ta.
"Mitte keegi ei ole õnnelik, et peab Viru Keskusest ära minema," lisas Vasar. "Usun, et nad saavad meie valikute kontseptuaalsest mõttes väga hästi aru, sellega leppimine on aga täiesti teine küsimus," märkis kaubanduskeskuse juht.
Viru keskusest lahkuvad:Shu, Monton, Bastion; Baltman, Terranova ja Hipster
Asemele tulevad: Dune London, River Island, Brooks Brothers, Massimo Dutti, Aldo, Armani Jeans, uuenenud ABC King, Salamander, Högl ja Ecco, Pedro del Hierro ühiskauplus Cortefiel.
Seotud lood
Tallinna südames paiknev Viru Keskus uuendab tänavu sise- ja välisilmet ning kaupluste kooslust, investeerides kaheksa miljonit eurot.
Tallinna Viru keskuse otsus mõnest poest loobuda on mõistetav, kuid omamaised ettevõtted peaksid üksteist rohkem toetama, arvab Tartu OÜ Lõunakeskus juhatuse liige Jaan Lott.
Baltika Eesti jaemüügiettevõtte Baltman OÜ juhi Pille Põldsami sõnul on nende jaoks Viru keskuse otsus Montoni poest loobuda kergelt öeldes arusaamatu.
Baltika Eesti jaemüügiettevõtte Baltman OÜ juhi Pille Põldsami sõnul puuduvad objektiivsed põhjused, miks pidi Monton Viru keskusest lahkuma.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.