Eesti IKT sektoris ja teistes ärisektorites töötab üle 17 000 spetsialisti, mis ei ole piisav ambitsioonika visiooni elluviimisel, rääkis infotehnoloogia liidu president Anneli Heinsoo.
Äripäev vestles Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu presidendi ja Tieto Estonia AS juhatuse liikme Anneli Heinsooga IKT sektori hetkeseisust, trendidest ning väljakutsetest.
Mida toovad lähiaastad kodumaistele IKT sektori ettevõtetele?Eesti IKT sektor areneb jõudsalt, kuid edukad on need, kes arenevad, käivad kaasas tehnoloogiliste trendidega ning suudavad oma ressursse kasutada efektiivselt. Ootused on, et lisaks Eesti riigile, kes on seni olnud vaieldamatult suurim IKT lahenduste tellija, lisandub rohkem erasektori kliente.
Maailm ja turg on muutumas ning usun, et infotehnoloogiliste lahenduste kasutamine on kindlasti üks olulisimaid võtmeid, mis aitab kasvatada ettevõtete lisandväärtust. Siin on väga suur roll IKT ettevõtetel, kes peavad kliendi tellimuste täitmise asemel õppima tundma oluliselt rohkem oma klientide ärisid ning võtma ärikonsultandi rolli. Oluline on vähendada lõhet ettevõtte traditsioonilise juhtimise ja IT vahel.
ITLi liikmete seas pole uue põlvkonna ettevõtteid (Fortumo, Transferwise jne) – miks see nii on? Erinevad arusaamad, konflikt põlvkondade vahel?Kindlasti ei ole siin põhjus põlvkondade erisuses ega erinevates arusaamades ärist. Idufirmade riskid on madalad, panustatakse oma töösse ja ollakse valmis ka ebaeduks. Tooted, mida arendatakse, on suunatud enamasti massidele, mis eeldab kiiret pääsu globaalsetele turgudele. Edukus sõltub suuresti idee särast ja investorite panusest. Enamasti ei tooda need ettevõtted Eestile lisandväärtust, kuna edu saavutamisel registreeritakse ettevõtted välisriikidesse. Samas on need suurepärased edulood Eestile kui e-riigile, kust kasvab välja säravaid talente.
ITLi peamine eesmärk on soodustada IKT-sektori äri Eestis ja pakkuda lisandväärtust Eesti majandusele. Eestis tegutsevad IT ettevõtted võiksid kindlasti teha rohkem koostööd start-up’idega, pakkudes neile näiteks keskkonda tööks ja rakenduste testimiseks. ITL on loonud sobivad tingimused idufirmadele liitumiseks ning on avatud ja valmis ühiste huvide nimel koostööd tegema.
Loe täispikkuses intervjuud Äripäeva IKT sektori teemaveebist ITuudised.ee
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele