Amazon tuli kolmapäeval välja kasvava konkurentsiga kodumeelelahutuse turule 99dollarilise Fire TV video- ja mänguseadmega, lootes pikaajaliselt suurendada oma internetijaeäri.
See seade tõmbab sisu Netflixist, Hulust ja teistest videoteenuste osutajatelt sarnaselt Apple TV või Google Cromecastile, vahendab Reuters. Amazon müüb ka eraldi mängude mängimiseks sobivat seadet 39,99 dollariga.
Amazon loodab sel teel hüpata hinnaguliselt 70 miljardi dollarilisele TV reklaamiturule.
"Nad lõid tooted, mida me ei vaja," ütles Wedbushi analüütik Michael Pachter.
Strategy Analyticsi prognoosi kohaselt võistleb Fire TV turul, mis peaks tänavu kasvama 24%.
Kui Fire TV võtab hoo üles, siis aitab see muuta teed, kuidas ostlejad ostavad interneti vahendusel. Fire TV vaataja võib lõpuks osta toodet otse reklaamist, arvavad analüütikud, kui Amazoni multimeedia ja internetijaeäri integreeruvad edasi.
"Ettevõte tahab, et te lõpuks saaksite osta asju eluruumist lahkumata," ütles Forrester Researchi analüütik James McQuivey.
Amazoni suurim senine edu Kindle e-luger õnnestus, kuna oli varajane tühjale turule siseneja. Fire TV osas on ta aga hiline ärkaja kahel turul, kus konkurendid on löönud juba aastaid lahinguid – mängud ja kogumeelelahutus.
Seotud lood
Kuigi Amazon on viimasel ajal näidanud kasvavat entusiasmi oma kasumimarginaali tõstmisel, siis ebaõnnestus firmal teises kvartalis kahjum kasumiks pöörata.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?