• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2251,25%39 187,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2251,25%39 187,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 21.04.14, 12:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tööstused säästavad hübriidiga tuhandeid eurosid

Tööstusfirmad Kalev ja Põltsamaa Felix kavatsevad autopargi hübriidsõidukite vastu välja vahetamisega säästa kuludelt kümneid tuhandeid eurosid.
Möödunud suvel ühtse juhtimise alla läinud toidutootjad läksid üle hübriidmudelitele ja ostsid 51 Toyota hübriidautot, kirjutab 22. aprilli Äripäeva rubriik Logistika.
"Otsust mõjutas nii keskkonnaaspekt kui ka majanduslik," sõnas firmade juht Kaido Kaare. Uuenduse tulemusena loodavad ettevõtted võita lisaks kütuse kokkuhoiule ka hoolduse pealt.
Vanal pargil kõrged kulud
Ettevõtete vanas autopargis oli erinevaid mudeleid ja marke. Nende hulgas suurema läbisõiduga autod vajasid enam remonti ning hooldust, seega olid ka kulud suuremad. "Siin ei olnud otseselt määrav automark või - mudel," ütles Kaare, jättes need seetõttu nimetamata.
Arvestades kõiki autodega seotud kulusid, olid ettevõtete autode kogukulu siiani on olnud ligi pool miljonit eurot aastas. "Kütuse pealt loodame edaspidi kokku hoida 20% võrreldes varasemaga," ütles Kaare. "Soodsamaks muutub ka autode hooldamine, kuid selle kohta täpseid numbreid ei oska veel öelda," sõnas ta, kuid lisas, et ühtlasem autopark säästab kindlasti kümneid tuhandeid eurosid.
Pidurid aitavad säästa
Kaare lisas, et uued autod on kallimad - kui võrrelda hübriidauto ühikuhinda tavaauto hinnaga. "Kuna aga sooritasime hulgiostu, olid tingimused meile soodsad," ütles ta. Lepingukestvus on 3 aastat, "Siis vahetame jälle uue, keskkonnasõbralikuma ja kaasaegsama tehnoloogia peale."
Toyota Baltic AS müügi- ja turundusjuht Raigo Kaseoru sõnul tähendab uuendatud autopark madalamaid hoolduskulusid ka tehnoloogia tõttu. "Hübriidsõidukil ei ole ühtegi komponenti, mis tõstaks tema hoolduskulud võrreldes tavaautoga. Pigem lähevad kulud madalamaks, näiteks piduriklotside arvelt," ütles ta. Hübriidauto kasutab pidurdamiseks tihti mootorit, samal ajal akusid laadides. On teisigi erinevusi. "Hübriidajamis ei ole teatud tüüpilisi liikuvaid osi nagu bensiini- või diiselmootoris, näiteks starter või generaator," lisas Kaseorg. 
Tankimine sama, kuid harvem
Kaare sõnul ei muutu ka tankimine keerulisemaks, vaid hoopis lihtsamaks, kuna tankida on vaja harvemini. "Auto kütusekulu 100 kilomeetri läbimisel on oluliselt väiksem (3,5 ja 3,7 l/km). Ilmselt kütusefirmad väga õnnelikud selle tehingu üle ei ole," muigas Kaare. Ühtekokku on uue hübriidse autopargi kütusekulu on 20% varasemast madalam.
Hübriidi puhul käib tankimine samamoodi nagu tavalise bensiinimootoriga auto puhul. Aku laeb ennast peale tankimist juba ise - sõidu ajal, näiteks mäest alla sõites ja/või pidurdamise ajal. "Pikem kiirendus vähendab küll aku taset, kuid kohe kui gaasipedaalilt jala tõstate ja auto hakkab aeglustama, lülitab bensiinimootor ennast välja ja aku hakkab laadima," selgitas Kaseorg.
Samuti ei tähenda hübriid seda, et sõiduk ilmtingimata kiiruses või võimsuses teistele alla jääks. "Tehnoloogiast tulenevaid piiranguid ei ole," lisas Toyota Baltic müügi- ja turundusjuht ja kinnitas, et ka hübriid võib olla väga võimas ja väga kiire - sõltub mudelist ning sellest, milleks ta ette nähtud on.
SAMM SAMMULT: Kolm soovitust autopargi valimiselAutopargi valikul mõistlik vaadata kogukulu kasutamisaja jooksul, kuid oluline ka hilisem tark kasutamine.
1. Hind, oluline, aga mitte peamineAmserv Auto juhatuse liige Margus Nõmmik ütles, et tihti kipuvad suured ettevõtted vaatama ainult auto hinda, kuid unustavad muu sinna juurde kuuluva, sealhulgas igakuised kulutused. "Paljud ettevõtted vaatavad autot ostes või autohanget läbi viies ainult hinda, et saaks võimalikult soodsa auto tükkihinna," ütles Kaare ning lisas, et soovitab siiski  seda mitte võtta põhilise kriteeriumina. "See võib tähendada tulevikus suuremaid hoolduskulusid, kuna soetatakse mitte kõige vastupidavam ning mitte kõige säästlikuma mootoriga auto," lisas ta.
2. Loe koguarvet.Uue autopargi valikul arvestasid Kalev ja Põltsamaa Felix kütuse ja hoolduskuluga, mis peaks tekkima kolme-aastase liisinguperioodi jooksul. Samuti hindasid seda, kui palju süsihappegaasi selle ajaga peaks õhku minema. Lisaks hinnata autopargi valikul ka lisanduvaid kulusid nagu kulumaterjalide summad, hooldus- ja kütusekulu, kindlustusmakseid ning garantiitingimusi. "Nii võib juhtuda, et kõige odavam auto on tegelikult kõige kallim," toestas Kaare sõnu Toyota Baltic AS müügi- ja turundusjuht Raigo Kaseorg.
3. Müügitiimil erinõudmised.Valitud mudelite varustus tagab müügimeeskonnale pikkadel sõitudel maksimaalse turvalisuse. Lisaks standardvarustuses olevale stabiilsuskontrollile, veojõukontrollile ning seitsmele turvapadjale on autodel udutuled, automaatkäigukast ning bluetooth ühenduse ja tahavaatekaameraga multimeediaseade. Kaare väljendas uskumust, et ettevõtete müügimeeskondade uute autoed näol on tegemist ühe parima töövahendiga, mis hetkel turul saadaval.
___________________________________________________________________
Hea auto rikub juht "Ka siis, kui auto on suurepärane, mõjutab endiselt auto kasutamist väga palju see inimene ehk "tihend", kes istub istme ja rooli vahel," hoiatas Kalevi perele ohutu ja libedasõidu koolitusi teinud Autosõit OÜ juhatuse liige Indrek Madar kokkuhoidu kommenteerides. Näiteks räägivad rehvi tootjad ja müüjad Madari sõnul väga palju kvaliteedist, aga väga vähe sellest, kui oluline on jälgida rõhku rehvis.
Rehvirõhu mõjust kütusekulule tõi Madar näitena olukorra, kus sõidukile on ette nähtud rehvirõhku 2,5 atmosfääri, kuid selle asemel on näitaja langenud 1,7 atmosfäärini. "Silmaga seda rehvi peale vaadates näha ei ole," ütles ta. 0,8 atmosfääri suurune alarõhk võib ettevõttele liisingperioodi jooksul maksma minna 15 000 eurot.
Park sai plaanitust suurem
Otsust soetada suur hulk uusi autosid mõjutasid seniste sõidukite tagastamistingimused. Nimelt on Kalevil täna kokku 50 sõidukit ning Põltsamaa Felixi kasutuses 14 sõidukit. Enne uuendust oli ettevõtete vana autopark Kalevi ja Põltsama Felixi tegevjuht Kaido Kaare sõnul kirju. "Eriti selle tõttu, et tegemist oli varasemalt eraldi tegutsenud ning hiljem ühe juhtimise alla viidud ettevõtetega," lisas Kaare.
Algselt plaaniti Kalevis välja vahetada 33 autot ja Põltsamaa Felixis viis. Valitud mudeliteks osutusid Toyota uued hübriidid Yaris ning kahe erineva varustustasemega Auris Touring Sports hübriidid. "Kuna väljavalitud hübriidautod annavad majandusliku kokkuhoiu ning on keskkonnasäästlikumad ja parema varustustasemega, sündis otsus vahetada välja ka need autod, millel liising oleks lõppenud alles 2015. aastal," põhjendas Kaare. Nii läks Kalevis vahetusse 40 ja Põltsamaa Felixis 11 autot - kokku 51.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele