Rimi Eesti Food on juurutanud tarkvara, mis aitab teha tulevikuennustusi ning hoiab kokku töötajate aega.
Rimi otsustas möödunud aastal kasutusele võtta pilootprojekti raames tsentraalse planeerimis- ja varustamistarkvara programmi, mis aitab paremini planeerida toodete tellimist ja laovarusid. “Nüüdseks oleme uue planeerimistarkvaraga julgelt edasi liikumas, sest esialgsed tulemused on paljulubavad,” rääkis Rimi tarneahela juht Allar Kahju. “Paranenud on pilootkaupluste kaupade saadavus meie klientide jaoks ning kaupluste töötajatel on võimalik tellimise arvel rohkem aega veeta müügisaalis,” lisas Kahju.
Kahju sõnul on uue tarkvara eelis see, et iga toote ja kaupluse kohta tehakse müüki mõjutavaid tegureid arvesse võttes tulevikuennustus. “Planeerija ülesanne on selle ennustuse ülevaatamine ja vajadusel korrigeerimine,” selgitas Kahju.
Suureks boonuseks selle kõige juures peab Kahju seda, et tellimisele pole tarvis aega kulutada, kuna tarkvara on ise seotud tarnegraafikutega ning tellimused edastatakse vastavalt tarnevõimalustele ja prognoosidele juba automaatselt tarkvara enda poolt. “Ühtlasi on meil võimalik jagada tulevasi müügiprognoose meie hankijatega, et ka nemad saaksid varuda piisavaid koguseid ning planeerida tööjõudu vastavalt sellele,” lisas Kahju.
“Oleme tarkvara käivitamise protsessis küsinud abi tarkvarakonsultantidelt, kellel on kogemus selle tarkvara edukal kasutamisel suurtes Lääne-Euroopa jaekaubandusettevõtetes,” märkis Allar Kahju.
Tema sõnul on Rimi seadnud eesmärgiks uuele planeerimistarkvarale täielikult üle minna teise kvartali lõpuks. Eelnevalt on vaja veel tarkvara seadistada selliselt, et saaks paremini arvestada kaupluste kohalike ladude suuruste ja iseärasustega ning leida kõige parem tasakaal kaubakoguste ja logistikakulude vahel.
“Meie peamine eesmärk uue planeerimissüsteemi kasutuselevõtmisel on mõistagi soov ning vajadus pakkuda klientidele parimat teenindust,” sõnas Kahju.
Selver ja ETK liiguvad ühele poole
Selveri avalike suhete juhi Annika Vilu sõnul kasutab Selver samuti tsentraalset varude juhtimist oma maaletoodavate kaupade sisseostul ja jaotamisel. “Samm-sammult liigume ka teiste varudega tsentraalse juhtimise poole,” kinnitas Vilu.
Eesti Tarbijateühistute Keskühistu (ETK) logistikadirektor Martti Lilleorg rääkis, et ka ETK kasutab ja arendab planeerimistarkvara. “Varustamistarkvara me ei kasuta tsentraalses tähenduses, kuid katsetame seda protsessi praegu kampaaniatoodete puhul,” selgitas Lilleorg.
Ta nentis, et projekti õnnestumise korral on plaan seda võimalust laiendada suuremale hulgale kauplustele.
“ETK tarnepoliitika on arendada protsesse paindlikumalt ja eelkõige on fookuses kõrge tarnekindluse tagamine klientidele,” rääkis Lilleorg. Seejuures märkis ta, et ETK Grupis on üle 360 eri suuruse, asukoha ja piirkondliku eripäraga kaupluse. “Selles valguses ei ole ühesuguse lahenduse loomine kõige mõistlikum,” lisas Lilleorg. Seega on ETK-l Rimiga sarnase süsteemi kasutuselevõtmine plaanis, ent mitte kogu tooteportfelli ulatuses.
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.