• OMX Baltic−1,01%292,01
  • OMX Riga−0,46%890,31
  • OMX Tallinn−0,46%1 856,63
  • OMX Vilnius−0,03%1 140,49
  • S&P 500−0,76%5 572,07
  • DOW 30−1,14%41 433,48
  • Nasdaq −0,18%17 436,1
  • FTSE 1000,62%8 548,68
  • Nikkei 2250,07%36 819,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%94,37
  • OMX Baltic−1,01%292,01
  • OMX Riga−0,46%890,31
  • OMX Tallinn−0,46%1 856,63
  • OMX Vilnius−0,03%1 140,49
  • S&P 500−0,76%5 572,07
  • DOW 30−1,14%41 433,48
  • Nasdaq −0,18%17 436,1
  • FTSE 1000,62%8 548,68
  • Nikkei 2250,07%36 819,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%94,37
  • 14.05.14, 16:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Asmann külmutab investeeringud

Eesti Raudtee juht Ahti Asmann tõdes täna transiidikonverentsil Transestonia, et viimaste kuude kaubamahtude langus sunnib kaaluma raudtee investeeringute külmutamist.
"Ettevõtte juhatuse esimehena olen kohustatud uue raudtee nõukogu ette sellise ettepanekuga esimesel võimalusel minema," märkis ta pressiteates.
"Oleme juhtinud pikemat aega otsustajate tähelepanu asjaolule, et taastavate ja kvaliteeti tagavate investeeringute tegemiseks on vaja tagada transiidist sõltumatu finantseerimine. Õnneks ei ole see poliitika muudatus vaid siseriiklik küsimus, riigi panust reisijateveo rahastamisse nõuab Euroopa neljas raudteepakett," kommenteeris Asmann.
Tema sõnul teevad viimaste kuude kaubamahtude langused raudtee rahastamise muudatused juba lähiajal vältimatuks.
"Kuivõrd kaubaveo mahud on kuude lõikes langenud 20-30% ja Eesti transiidikanalina raudteel kaotanud oluliselt konkurentsivõimet, siis ei ole senine finantseerimise struktuur, kus rahastame raudteed vaid ettevõtjate arvelt, absoluutselt jätkusuutlik," lisas Asmann.
Investeeringute mittetegemise situatsioonis võib Asmanni sõnul olla juba lähiajal vajalik langetada otsus vähendada reisirongide kiirusi, et tagada liiklusohutus raudteel.
"Ernst & Youngi teostatud analüüsi põhiselt peaksime riikliku transpordi arengukava eesmärkide saavutamiseks, säilitades raudteeteenuse praeguse taseme, igal aastal koos eurorahadega investeerima 23 miljonit eurot. Senise rahastamismudeli jätkumisel meie võimekus jätkuvalt kahaneb," tõdes Asmann.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele