• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 225−0,77%38 344,01
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 225−0,77%38 344,01
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • 15.05.14, 15:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Trigon Capital: Soome nõrk majandus kärbib Tallinki tulu

Kuna Tallinki enim mõjutaval Soome majandusel ei lähe hästi, pole põhjust oodata ka jaemüügis kiiret taastumist, kommenteeris laevafirma kvartalitulemusi Trigon Capitali varahalduse juht Heiti Riisberg.
"Tallinki tulemused jäid ootustele alla eelkõige kahel põhjusel - piletimüügi tulu languse ja pardamüügi languse tõttu. Esimese puhul võib põhjusena näha tugevamat konkurentsi võrreldes eelmise aastaga, teine kajastab rohkem üldist tarbijakindlust Skandinaavias," rääkis Riisberg.
Kuivõrd Tallinki enim mõjutaval Soome majandusel ei lähe praegu hästi, siis pole Riisbergi sõnul põhjust oodata ka kiiret taastumist jaemüügis.
"Samal ajal on Tallinki kulubaas sõltuvuses eelkõige kütuse maailmaturu hindadest ja tööjõuhinnast, mis on jätkuvalt tõusmas," ütles ta. Varahalduse juht lisas, et nii on ettevõttel raske Soome majanduse nõrkusele tuginedes kulusid kokku tõmmata.
Lähitulevikku vaadates näeb Riisberg Tallinki puhul suurimaid riske väävlidirektiivi jõustumises 2015. aastal ja Soome majanduse pikemaajalist nõrkust.
"Kuigi väävlidirektiivi jõustumise osas on olnud juttu viieaastasest edasi lükkamisest ja üleminekuajast, siis tänaseks pole direktiivi viibimist ametlikult kinnitatud ja uue aasta algusest peaks Läänemerel sõitvate laevade kütuse hind oluliselt tõusma," märkis ta.
Lisaks võib Riisbergi sõnul Soome majanduse jätkuv nõrkus vähendada Tallinki reisijate arvu, piletimüügitulu ja pardamüüki, mis kõik omavad tugevat mõju tulemustele. "Seda arvestades on Tallinkil eelmise paari tugeva aasta taustal keeruline käesoleval ja järgmisel aastal tulemustega positiivselt üllatada," arvas ta.
Tallink teenis esimese kvartali hooldustööde ja madalhooajal 23,4 miljoni euro suuruse puhaskahjumi, mis on laevakompaniile börsil oleku ajal suurim. Möödunud aasta samal ajal oli Tallinki puhaskahjum 17,5 miljonit eurot, mis tähendab, et kahjum suurenes aastaga kolmandiku võrra. LHV ootas puhaskahjumiks 19,4 miljonit, Swedbank 19,55 miljonit.
Kontserni käive esimeses kvartalis oli 188,2 miljonit eurot, mis on 1,2% ehk 2,4 miljonit eurot väiksem kui eelmise majandusaasta esimeses kvartalis.

Seotud lood

Börsiuudised
  • 04.06.14, 10:03
Tallinki veomaht mais kahanes
Tallinki maikuine reisijatevedu kahanes aastaga 4,6%, 756 101 reisijani, teatas ettevõte börsile.
Uudised
  • 15.05.14, 17:49
Viking Line’i müügitulu esimeses kvartalis kahanes
Viking Line’i kontserni müügitulu esimeses kvartalis vähenes 10,0%, 103,4 miljonit eurot võrreldes eelmise aasta sama perioodiga (115,0 miljonit eurot). Kaubaveo turuosa oli 21,6% (2013: 21,1%).
Börsiuudised
  • 15.05.14, 10:22
Tallinkil rekordkahjum
Tallink teenis esimese kvartali hooldustööde ja madalhooajal 23,4 miljoni euro suuruse puhaskahjumi, mis on laevakompaniile börsil oleku ajal suurim.
Börsiuudised
  • 15.05.14, 10:39
Tallinki tulemused langetasid aktsiat
Tallinki aktsia reageeris Tallinna börsil esimese kvartali majandustulemustele 0,9protsendilise langusega, 0,764 euroni.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 11:46
Auto vara väärtuse kasvatajana. Kas unikaalne Porsche on investeering või kulu?
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele