Viking Line’i kontserni müügitulu esimeses kvartalis vähenes 10,0%, 103,4 miljonit eurot võrreldes eelmise aasta sama perioodiga (115,0 miljonit eurot). Kaubaveo turuosa oli 21,6% (2013: 21,1%).
Viking Line’i tänavuse esimese kvartali sissetulek oli peale maksude maksmist -15,6 miljonit eurot (-15,7 miljonit eurot 2013. aastal), teatas ettevõte pressiteates. Müügitulu languse peamiseks põhjuseks on asjaolu, et esimesse kvartalisse sattus nii Viking Cinderella (18 päeva) kui ka Viking XPRS (12 päeva) dokis oleku päevad, mil regulaarseid laevasõite ei toimunud.
Viking Line’i reisijate üldarv vähenes aruandeperioodil 112 706 inimese võrra 1 234 044 reisijani (2013: 1 346 750). Viking Line'i turuosa Tallinna-Helsingi vahelisel liinil vähenes 1,3% ning Turu?Mariehamni/Långnäsi?Stockholmi liinil 4,7%. Turuosa Helsingi?Mariehamni?Stockholmi liinil suurenes 2,0%.
Reisijatega seotud tulu vähenes esimeses kvartalis 11,8%, 92,7 miljoni euroni (2013: 105,0 miljonit eurot). Kaubaveomaht suurenes 9,8%, 9,9 miljoni euroni (2013: 9,1 miljonit eurot). Viking Line’le kuulub 21,6% kaubaveo turuosast.
Ettevõtte kulud kütusele vähenesid esimeses kvartalis 13% ehk 2,2 miljonit eurot. Kontserni teatel on vähenemine tingitud laevade dokis olekust, jäävaesest talvest ning edukast töö optimeerimisest.
Aasta alguses vahetasid lippu kaks Viking Line’i laeva – M/S Rosella registreeriti Soome ning M/S Viking XPRS Eesti laevaregistrisse.
Viking Line Abp on Soome juhtiv reisiparvlaevaliikluse kontsern, mis opereerib Läänemerel alates 1959. aastast. Viking Line’i tegevuspiirkond on Läänemeri, peamised sihtturud on Soome, Rootsi ja Balti riigid, kus opereerib kokku seitse laeva.
Seotud lood
Viking XPRS hakkab tänasest Tallinna ja Helsingi liinil sõitma Eesti lipu all.
Tallinki aktsia reageeris Tallinna börsil esimese kvartali majandustulemustele 0,9protsendilise langusega, 0,764 euroni.
Võrdlusuuringute instituudi EPSI Rating teostatud uuringu kohaselt on Soome laevareisijad enim rahul Eckerö ja Viking Line'i teenusega, Tallinki tulemus jäi alla valdkonna keskmise.
Kuna Tallinki enim mõjutaval Soome majandusel ei lähe hästi, pole põhjust oodata ka jaemüügis kiiret taastumist, kommenteeris laevafirma kvartalitulemusi Trigon Capitali varahalduse juht Heiti Riisberg.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.