Kõige väärtuslikum luksusbränd on Millward Browni täna avaldatud BrandZ uuringu tulemuste kohaselt Louis Vuitton, mille brändiväärtus on tänavu 25,9 miljardit dollarit.
Aastaga on LV brändi väärtus kasvanud 14%. Sama palju on kasvanud ka teisel kohal oleva Prantsuse Birkini käekottide tootja Hermesi väärtus, mis ulatus 21,8 miljardi dollarini.
Kolmandal kohal oleva Gucci väärtus oli 16,1 miljardit, mis kasvas aastaga 27%. Neljandal kohal oli Prada 10 miljardi dollariga, kasvades vaid 6%. Järgnes 9,1 miljardi dollariga Rolex (kasv 14%). 40% kasvuga esines Cartier, mis viis brändi väärtuse 8,9 miljardile dollarile. Chaneli väärtus oli 7,8 miljardit dollarit (kasv 10%). Burberry brändi väärtus kasvas 42%, 5,9 miljardile dollarile.
Top kümnesse mahtusid ka kaks brändi, mille väärtus aastaga kahanes. Coachi väärtus vähenes 4%, 3,1 miljardile dollarile. Fendi väärtus alanes 17%, kolmele miljardile dollarile.
Kümne väärtuslikuma luksuskaupade brändi koguväärtus kasvas aastaga 16%, 111 miljardile dollarile.
„Kui kaotad eksklusiivsuse, siis kaotad oma luksusstaatuse,“ ütles Millward Browni Optimori konsultatsioniäri asepresident Anstasja Kouroskaja.
Luksusedetabel oli osa laiemast Millward Browni brändiväärtuste uuringust, mis hõlmas 13 tööstusharu brändiväärtusi. Ettevõte kuulub reklaamiagentuurile WPP.
Ettevõtte uuring hindab brändi väärtust kasumi- ja käibepotentsiaali alusel, põhinedes intervjuudel üle kahe miljoni tarbijaga ning ettevõtte arengu analüüsil.
Google möödus maailma väärtuslikema brändina Apple’ist, kasvatades väärtust 40%, 159 miljardile dollarile. Apple’i brändiväärtus kukkus 20%, 148 miljardile dollarile.
Seotud lood
Google kerkis maailma kõige väärtuslikumaks hinnatud kaubamärkide pingereas tänavu esikohale, tõugates troonilt kolm aastat liidrikohta hoidnud Apple'i.
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.