• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,01%5 930,1
  • DOW 30−0,48%42 634,5
  • Nasdaq 0,32%19 634,46
  • FTSE 1000,15%8 096,53
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,27
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,01%5 930,1
  • DOW 30−0,48%42 634,5
  • Nasdaq 0,32%19 634,46
  • FTSE 1000,15%8 096,53
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,27
  • 22.05.14, 15:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasutajaid huvitab vaid äpi väärtus

Kasutajaid ei huvita äpi disain, vaid tootest saadav väärtus, ütles takso tellimise mobiilirakenduse Taxify loonud Markus Villig Äripäeva äpikonverentsil.
"Meie äpi esimene versioon oli piksel-haaval disainitud, aga ei töötanud. Teine versioon nägi õudne välja, aga lahendas kasutaja probleemi ära," lisas ta. "Teise versiooni arendus võttis nii iPhone'ile kui ka Androidile 2-3 nädalat," rääkis Villig.
Tihti näen ma startuppe, kes keskenduvad visuaalsele poolele, aga kelle tootel pole reaalselt väärtust, sõnas Villig. Pean ise igas tootes disaini kõige olulisemaks, lisas ta.
"Enamus tööd tuleb ära teha enne, kui rakenduse arendamine üldse peale hakkab," sõnas Villig. "Esiteks tuleb väga selgeks teha, mida kasutajad üldse äpist tahavad.Ainuke võimalus selle lahendamiseks on lõppkasutajatega rääkimine ja reaalsete ekraanivaadete läbi arutamine," lisas ta.
Mullu augustis turule tulles sai Taxify esimese kolme nädalaga 10 000 allalaadimist ja sealt 42 tellimust. "Kuna meie teenime tellimuste pealt, siis praktiliselt mitte midagi," märkis Villig.
Peamine probleem oli see, et kasutusele võeti vale rakendus. Mobiilirakendus peab olema oluliselt erinev kui tavaarvutil: väike ekraanipind, lühike kasutusperiood, erinevad kasutusajad, kehv internetiühendus, loetles ta.
"Taxifyd alustades ja ka esimesed viis kuud ei saanud ma sellest aru. Väga täpselt tuleb mõelda, kes ja mis olukorras äppi kasutab," märkis Villig. "Taxify peamine kasutamine toimub nädalavahetusel, kõik peab töötama perfektselt ja kiiresti," lisas ta.
Mullu kevadel alustanud Taxify on saanud 40 000 allalaadimist, 10 000 aktiivset kasutajat, tuhat liitunud taksojuhti ja vahendanud 200 000 tellimust. Balti riikide taksoturg on umbes miljon tellimust kuus.
Äripäeva teemaveebi ituudised.ee korraldatud tänane üritus "APP-konverents: mobiilse äri parimad praktikad" vaatleb mobiilse äri trende. Konverentsil esinevad Fraktali juht Tõnu Runnel, Taxify juht Markus Villig, Swedbanki e-kanalite juht Arno Pae, Net Group tarkvaralahenduste arhitekt Mait Poska, Mobi Labi juht Veiko Raime, Trinidad Consultingu juhatuse liige Hegle Sarapuu, Fortumo müügijuht Tarvo Topolev, Fleepi juht Henn Ruukel, Applaudi juht Joonas Trussmann.

Seotud lood

Uudised
  • 22.05.14, 13:44
Swed: 20% kõigist pangas käimistest tehakse mobiilist
Swedbanki teatel tehakse viiendik pangas käimistest neil nutitelefoni vahendusel.
Uudised
  • 22.05.14, 16:35
Äpifirma juht: digimaailmas pole võimalik end kaitsta
Digitaalses maailmas pole võimalik end kaitsta, ütles mobiiliäppe loova firma Applaud juht Joonas Trussmann Äripäeva äpikonverentsil.
Uudised
  • 22.05.14, 12:12
IT-ettevõtja: millal on vaja äppi?
IT-firma Trinidad Consulting juhatuse liige Hegle Sarapuu andis Äripäeva konverentsil nõu, millal on vaja ettevõttel luua enda mobiilirakendus ehk äpp.
Uudised
  • 22.05.14, 16:12
Loodame korrata Skype'i edulugu
Meeskondliku suhtlusrakenduse loonud idufirma Fleep loodab korrata Skype'i edulugu, ütles firma kaasasutaja ja juht Henn Ruukel Äripäeva äpikonverentsil.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele