• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 17.06.14, 10:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

IRL küsib riigikontrolöri hinnangut praamihanke kohta

IRLi fraktsioon andis tänasel riigikogu istungi riigikontrolör Alar Karisele üle arupärimise seoses valitsuse otsusega loobuda praamide ostmisest ning selle asemel korraldada avalik konkurss operaatori leidmiseks koos laevadega.
Arupärimise üle andnud riigikogu liikme Siim Kiisleri sõnul ei ole Palo tegevus kooskõlas riigi huvidega. Tema sõnul oleks riigi ja maksumaksjate huvides korraldada parvlaevaühendust mandri ning Saaremaa ja Hiiumaa vahel riigi äriühingu omandis olevate laevadega.
„Sellise mudeli kulusääst prahitasude vähenemise arvel oleks 6-8 miljonit eurot aastas, seega 10 aasta peale kokku 60-80 miljonit eurot võrreldes tänaste tingimustega. Ma ei näe, et valitsusel oleks ratsionaalseid põhjuseid praamide ostu plaanist loobumiseks. Põhjendus, et kaks aastat võib olla liiga lühike aeg nelja laeva soetamiseks, on muinasjutu valdkonnast,“ rääkis Kiisler pressiteate vahendusel.
Alar Karisele esitatud arupärimises soovib IRL riigikontrolöri hinnangut valitsuse otsusele loobuda laevade ostust ning korraldada avalik konkurss operaatori leidmiseks koos laevadega olukorras, kus turul puuduvad võimalikud alternatiivsed pakkujad.
Samuti küsitakse arupärimises, kas valitsuse seatud operaatori hanke tingimusi võib käsitleda suunatud riigihankena.
Lisaks uuritaks riigikontrolörilt, millistel kalkulatsioonidel põhines valitsuse otsus kuulutada välja hange operaatori leidmiseks koos laevadega ning millisele äriplaanile tuginedes on põhjendatud Tallinna Sadama osalemine operaatori leidmise konkursil.

Seotud lood

Uudised
  • 25.07.17, 11:18
Jüri Ratas: Saaremaale suurem lennuk
Lisaks äsja käiku läinud uutele praamidele vajab Saaremaa ka suuremat lennukit, leiab peaminister Jüri Ratas.
Uudised
  • 04.07.14, 12:12
Karilaid: kuhu läheb 16 miljonit eurot praamiraha?
Majandusminister Urve Palo peab avalikkusele detailselt seletama, kuidas kulutatakse praamiliiklusele riigieelarvest eraldatav 16 miljonit eurot, ütles Keskerakonna Saaremaa piirkonna esimees Jaanus Karilaid.
Uudised
  • 13.06.14, 14:52
Juhan Parts: tanki pandud minister Palo hämab
Majandusminister Urve Palo põhjendas eilset parvlaevade ostmise otsusest loobumist sellega, et kaks aastat on võib olla liiga lühike aeg nelja laeva ostmiseks või ehitamiseks. Endine majandusminister Juhan Parts aga ütles, et riik saaks parvlaevad kätte ka kuuga, vahendas ERR uudisteportaal.
Uudised
  • 12.06.14, 22:22
Palo teeb hanke parvlaevade operaatori leidmiseks
Valitsus otsustas tänasel kabinetiistungil, et majandusministeerium kuulutab välja parvlaevade opereerimise hanke mandri ja saarte vahel.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele