Eelmisel aastal kujunes Smartwash Autopesulad OÜ käibeks 132 000 eurot ja puhaskasumiks 58 000 eurot, märkis Grigorjev. Grigorjevil on keeruline selle aasta käivet ja kasumit prognoosida, sest kõik sõltub uue pesula avamisest. Kui uut autopesulat ei jõuta avada, jääb käive umbes samale tasemele nagu eelmisel aastal. Tema selgitusel on autopesulatesse tehtavad investeeringud oluliselt suuremad, kui võiks arvata, ning korralik laenukoormus on vältimatu. Ta märkis, et esimene pesula, mis töötab kolmandat aastat, pole veel end ära tasunud.
“Neid tekib nii palju, et ühel hetkel on neid liiga palju, ja siis tekib moment, kus kukuvad ära sellised, mis ei ole populaarsed, ja jäävad sellised, mis on kvaliteetsed ja järjepidevad,” prognoosib Grigorjev selvepesulate tulevikku. Tema sõnul hakkab Tallinnas ruum selvepesulate jaoks otsa saama ning üle kahekümne pesula pole mõtet pealinna teha.
Madal hind meelitab kliente. Kuu lõpuks plaanitakse pealinnas avada uus selvepesula, mis kuulub Wash24 OÜ-le. “Vaatasime, kuidas Smartwashil läks Mustamäel – kogu aeg on pikad järjekorrad – samas on ka Euroopas see päris laialt levinud,” selgitas Pae tänaval asuva iseteenindusega autopesula tegevjuht Taavi Köhler uue pesula tegemist. Köhleri sõnul on selvepesula kõige suuremaks plussiks odavus.
Statoilist on iseteenindusega autopesula umbes kolm korda odavam, Lukoilist kaks korda soodsam, täpsustas Köhler. Positiivseks küljeks on võimalus valida ise autopesu intensiivsus, mis mõjutab ka hinda. “Kui auto on ainult natuke porine või natuke tolmune, siis ei pea kõiki programme võtma. Paned euro sisse ja lased lihtsalt selle tolmu survega maha,” selgitas Köhler selvepesula eeliseid.
“Mägedel” on autopesula hädavajalik. Köhleri sõnul sobibki selvepesula just piirkonda, kus on palju kortermaju, näiteks Tallinnas Lasnamäele ja Mustamäele. Eramaja omanikud pesevad reeglina autosid oma maja juures, aga kortermaja elanikel selline võimalus puudub, põhjendas Köhler. Võrreldes selvepesulat automaatpesulaga, toob ta ainukese miinusena välja külmad talveilmad, mil inimestel on ebameeldivam oma autot pesta, kuid ka sel ajal saab pesulat kasutada.
Tootja praktikast Ida-Euroopas on kõige väiksema käibega kuud siinsetes piirkondades juuli, mil eriti ei saja vihma ning seetõttu ei saa ka autod eriti mustaks, ja jaanuar, mil ilmad on külmad, selgitas Köhler. Kõige suurem on käive aga kevadel ja sügisel.
Köhleri arvates on turul ruumi veel vähestele uutele tegijatele. Ta märkis, et esimene pesula avati Rakveres 2010. aastal, aasta või kaks hiljem alustas Tallinnas Sõpruse puiesteel pealinna esimene iseteenindusega autopesula, 2012. avati selvepesula Tallinnas Retke teel, 2013. aasta lõpust tegutseb selvepesula Pärnus ning 2014. aastal on avatud Haapsalus üks ja Tallinnas kaks iseteenindusega autopesulat. Kuigi mujal Euroopas pole enam selvepesulad uudne ärimudel, on Köhleri sõnul näha, et Eestis on hetkel huvilisi väga palju.
Iseteenindusega autopesulate puhul on tegemist äriga, kuhu ettevõtte omanikel ei tule investeerida palju aega, märkis Köhler. Et äris püsima jääda, tuleb pidevalt analüüsida turgu ja mõelda mõned aastad ette, selgitas Köhler. Ta täpsustas, et praegu on selgelt käimas turuosa hõivamine ning et mingist hetkest alates pole enam mõistlik pesulaid juurde ehitada. Wash24 OÜ juhatus plaanib kaasata investoritelt lisaraha, et haarata turul paremat positsiooni. Köhler märkis, et praegu otsitakse investorit.