• OMX Baltic−0,24%273,78
  • OMX Riga0,09%873,81
  • OMX Tallinn−0,51%1 719,69
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 500−1,86%5 705,45
  • DOW 30−0,9%41 763,46
  • Nasdaq −2,76%18 095,15
  • FTSE 100−0,61%8 110,1
  • Nikkei 225−1,9%38 338,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%106,01
  • OMX Baltic−0,24%273,78
  • OMX Riga0,09%873,81
  • OMX Tallinn−0,51%1 719,69
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 500−1,86%5 705,45
  • DOW 30−0,9%41 763,46
  • Nasdaq −2,76%18 095,15
  • FTSE 100−0,61%8 110,1
  • Nikkei 225−1,9%38 338,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%106,01
  • 24.11.14, 08:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leito: valimisreklaamid tõid kõva reklaaminädala

Meediaanalüütik Toomas Leito märgib oma värskes reklaamituru analüüsis, et uimaselt alanud novembri teise poole tõmbasid käima valimisreklaamid. Eriti palju kasvas Äripäeva reklaamimaht.
Toomas Leito
  • Toomas Leito Foto: Erik Prozes
Järgneb Toomas Leito analüüs:
Võrreldes 2013. aasta 47. ärinädalaga suurenes tänavu samal ajal (17.-23.11) viie juhtiva lehe reklaamimaht 58 külge ehk 31%, moodustades 245 külge. Näib, et novembri teine pool kaalub üles uimase esimese poole. Tulid ka esimesed valimisreklaamid - Reformierakond ilmutas 5 küljel oma sõnumit.
Tulid ka mõned uued reklaamikampaaniad (VW, Mecedes-Benz, Tallink). Autofirmad olid ebatavaliselt aktiivsed.
Lehtedel oli hulganisti reklaamilisasid. Eriti hullusti tulistas taas Äripäev, tõustes ka turuliidriks.
Mullusega võrreldes vähenes reklaamimaht vaid Eesti Ekspressis -20%, teistes lehtedes suurenes: Äripäev +124%, Postimees +24%, Õhtuleht +23% ja Eesti Päevaleht +1%.
Maalehes oli 26,4 külge reklaami (mullusega võrreldes +5%).
Novembri esimene pool oli kehvapoolne, jäädes alla ka mullusele tasemele. Uusi mainimisväärseid reklaamikampaaniaid tuli vähe (Ford, Estonian Air, Pöff). Postimees tõusis turuliidriks. Äripäevas puudusid reklaamilisad. Suurepärase tulemuse tegi Õhtuleht.
Oktoobris suurenes reklaamimaht 14%
Võrreldes mullu sama ajaga suurenes oktoobris viie juhtiva lehe reklaamimaht 134 külge ehk 14%, moodustades 1080 külge. Reklaamikäive suurenes 20 000 eurot ehk 1,5%, moodustades 1,4 mln eurot. Lehtede veebireklaamikäive suurenes 11%. Veebireklaamifirmade (Delfi, Neti, SmartAD, Adnet) käive suurenes 5%.
Eelmisel aastal olid lehtedes valimisreklaamid, mis mahult polnud suured (oktoobris viie lehe peale 12 külge), kuid olid müüdud hea hinnaga. See kahtlemata vähendas tänavust kasvuprotsenti.
Postimees tegi oktoobris suurepärase tulemuse veebireklaami müügis, saades viimaste aastate parima käibe. Seoses kodulehekülje uuendamisega ja tekkinud tehniliste probleemidega jäi Äripäeva veebireklaami maht alla mullusele tasemele.
Aktiivselt tegutsesid reklaamiturul reisi- ja ravimifirmad. Olematu oli side- ja telekommunikatsioonireklaam. Autoreklaam jäi enam vähem mullusele tasemele.
Mulluse oktoobriga võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +46%, Postimehes +14%, Õhtulehes +3% ja Eesti Ekspressis +2%, vähenes Eesti Päevalehes -2%.
Käive: Postimees 610 000 eurot (mullusega võrreldes +2%), Äripäev 317 000 (+9%), Eesti Ekspress 200 000 (0%), Õhtuleht 183 000 (0%) ja Eesti Päevaleht 130 000 (-10%).
Käive paberkandjal: Postimees 360 000 eurot (mullusega võrreldes -7%), Äripäev 207 000 (+14%), Eesti Ekspress 200 000 (0%), Eesti Päevaleht 130 000 (-7%) ja Õhtuleht 123 000 (-5%). Kahjuks suutis vaid Äripäev paberkandjal plusstulemuse teha.
10 kuu maht suurem kui mullu
Võrreldes eelmise aasta kümne kuuga suurenes reklaamimaht 600 külge ehk 8%, moodustades 8240 külge. Käive suurenes 186 eurot ehk 2%, moodustades 11,6 mln eurot. Paariprotsendiline kasvutrend jäi endiselt püsima. 
Reklaamimaht suurenes Äripäevas 40%, Postimehes +15%, Õhtulehes jäi samale tasemele, vähenes Eesti Ekspressis -1% ja Eesti Päevalehes -20%. Vaevalt kahe kuuga murrangut tuleb, nii et aasta lõpeb tõenäoliselt mõneprotsendilise plussiga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.10.24, 14:24
Generatsioonide juhtimine Tele2s: eri põlvkondade tugevused viivad parema tulemuseni
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele