Kui teil on plaan rõõmustada pühade ajal kohvigurmaanist sõpra, siis parima valiku tegemiseks annab soovitusi Coffee People OÜ juhatuse liige Heili Politanov.
- Kohvikott Foto: PantherMedia/Scanpix
VALIKU TEGEMINE: Kohvi tasub valida lõhna järgi – pigista pakki, millel on filter ja nuusuta. Kui aroom, mis sealt tuleb, on meeldiv, siis on tegemist hea kohviga. Kui tuleb kopitanud lõhna, kõrbelõhna või ei tule üldse lõhna, siis ta ei ole hea. Lõhn on üks väga suur indikaator, mis maitsemeelega koos töötab.Soovitavalt tasuks osta pakendatud kohvi, mitte lahtist. Eelistada tasuks ka kohviubade ostmist jahvatatud kohvile ning jahvatada enne valmistamist ise. Ka tasuks eelista ostmisel värskelt röstitud kohvi. Pakil peaks olema kirjas röstimise kuupäev.
REGIOONID: Lõuna- ja Kesk-Ameerika kohvid on pehmed, magusad, karamellised. Aafrika kohvid on kõrgema happega, vürtsise maitsega, marjased ja floralased. Kohvi maitse sõltub mikrokliimast, pinnasest, kasvukõrgusest ja eelkõige kvaliteetsest kohviubade sorteerimisest.
VALMISTAMINE: Kohvi tasuks valida vastavalt valmistamise meetodile. Kui olemas on espressomasin, siis vali espresso või caff? crema röst. Kui kingisaaja teeb kohvi presskannuga, filter meetodil või otse tassi, siis eelistage heledat rösti.
VANUS: Kohvi puhul on võimalikult värske röst parim. Espresso puhul oleks hea, kui kohv on paar nädalat puhanud pärast röstimist.
KVALITEET: Märgid, mis viitavad, et kohv on ebakvaliteetne, on ebameeldiv lõhn, vana röst ja ette jahvatamine. Seega tasuks valida kohvi meeldiva lõhna järgi, osta oana ja võimalikult värskelt röstituna. Samuti tasuks eelistada araabika kohvi ostmist. Arabica sordil on erinevad maitsenüansid – ta on hapukas, tal on aga ka magusust, kõik on tasakaalus. Robusta on kibe, mõru ja annab musti noote. Teda pannakse espresso segudesse näiteks sisse tihtipeale selle pärast, et teha hinda odavamaks.
Seotud lood
Saabuval pühadehooajal on kindla peale minek lisada kingikotti tükike kvaliteetset šokolaadi. Millega selle maiuse puhul arvestada, selgitab Chado teepoe omanik Steve Kokker.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.