Lehtede veebireklaami müük tammus novembris paigal, kuid veebireklaamifirmad tegid supertulemuse, märgib meediaanalüütik Toomas Leito oma värskes analüüsis.
- Toomas Leito Foto: Erik Prozes
Järgneb Leito kommentaar:
Võrreldes 2013. a novembriga suurenes möödunud kuul viie juhtiva lehe reklaamimaht 79 külge ehk 8%, moodustades 1000 külge. Reklaamikäive vähenes 52 000 eurot ehk 3,5%, moodustades 1,4 miljonit eurot. Lehtede veebireklaamikäive kasvas 2%.
Veebireklaamifirmade Delfi, Neti, SmartAD ja Adnet käive suurenes 35%, põhiliselt Delfi ja SmartAD tugevate tulemuste toel. Maalehes vähenes maht 4%, käive jäi mullusele tasemele.
Käärid mahu ja käibe vahel on suurenenud, st. allahindlused on läinud uude keerisesse.
Väheke tuli ka valimisreklaami (5,5 külge), mida tegi Reformierakond.
Tasub täheldada, et kui lehtede veebireklaami müük tammus paigal, siis veebireklaamifirmad tegid supertulemuse.
Vaatamata nigelale tulemusele, liikus reklaam mitmes tähtsas segmendis aktiivselt: autoreklaam +12%, reisireklaam +31%, ehitusreklaam +73%, sisustusreklaam +25%.
Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +35%, Õhtulehes +13%, Eesti Ekspressis +1%, vähenes Eesti Päevalehes -3%, Postimehes -1%.
Käive: Postimees 605 tuh. eurot (mullusega võrreldes -7%), Äripäev 325 (+3%), Õhtuleht 180 (+3%), Eesti Ekspress 140 (-6%) ja Eesti Päevaleht 120 (-9%).
Käive paberkandjal: Postimees 375 tuh. eurot (mullusega võrreldes -6%), Äripäev 205 (-2%), Eesti Ekspress 140 (-6%), Eesti Päevaleht 120 (-9%9 ja Õhtuleht 115 (-4%). Karm tõsiasi: kõik paberlehed on miinuses.
Seotud lood
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
3
Värbame ikka talenti, mitte sugu, vanust ja silmavärvi!
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele