Majandusministeerium ja Tallinna Sadam sõlmisid kümneks aastaks lepingu parvlaevaühenduse korraldamiseks. Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul peavad nad tõestama, et on Väinamere Liinidest paremad.
- Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand rõõmustab lepingu sõlmimise üle. "Täna on pidupäev," ütles ta. Foto: Raul Mee
Täna on teil võidukas päev. Jah, täna on pidupäev. Üks verstapost on saavutatud, opereerimislepingule on alla kirjutatud, aga kindlasti seisab suur töö ees.
Ja Väinamere Liinid on seljatatud. Mina ei ole seda niimoodi võtnud (naerab). Kõigil olid võrdsed võimalused, kõik said teha oma pakkumised. Olime üsna kindlad, et Väinamere Liinidel oli selge eelis pakkumisel. Nendel olid olemas laevad ja kogemus. Eeldasime, et nad on võimelised tegema pakkumist, mida meie ei pruugi teha. Läks teisiti.
Miks teie parim olite? Tegime kõige madalama hinnaga pakkumise. See on kõige tähtsam. Kui mõelda 60 miljoni euro peale (hinnavõit võrreldes Väinamere Liinide pakkumisega – toim.) kümneks aastaks, ehk 6 miljonit eurot aastas … 6 miljonit on väga suur summa. Sellega võib palju ära teha, näiteks mitu koolimaja remontida. Me ei võitnud grammi võrra parema tulemusega. Seda üllatavam oli, et nad nii kalli pakkumise tegid. Ma olin tõesti üllatunud.
Millest see tulla võis? Mul on raske seda hinnata. Võin eeldada, et nad võib-olla alahindasid meid. Arvasid, et võivad võtta sealt mingi jackpoti.
Öeldakse, et odavaim pakkumine ei pruugi alati parim olla. Nii nende hangetega tihtilugu on, aga olen veendunud, et tõestame vastupidist. Peame seda tõestama 2016. aasta 1. oktoobril, kui uued laevad tulevad liinile. See on tõekoht.
Kas olete arvestanud takistustega, mis võivad siis tekkida? Erinevaid asju võib ette tulla – hästi oluline on ehitusprotsess ise, mille oleme detailselt kaardistanud. Käib tehniliste nüansside ja ajagraafikute läbirääkimine – kui midagi juhtuma peaks, siis jääks meil väike reserv õhku. Kuna laevad ehitatakse kahes tehases, siis on oluline, et kõik laevad oleksid identsed.
Kas suudate olla Väinamere Liinidest paremad? Peame olema paremad. Teame, kuhu oleme tulnud. Tänane teenus on väga hea, nii et see on meile väga tõsine väljakutse. Väga lihtne on piltlikult öeldes libastuda. Me ei saa seda endale lubada.
Seotud lood
Täna pidasid kaitsepolitseiameti töötajad altkäemaksu võtmises kahtlustatavatena kinni ASi Tallinna Sadam juhatuse esimehe Ain Kaljuranna ja juhatuse liikme Allan Kiili.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.