Venemaale piimatooteid müüv firma Navigaator on hädas Vene partneritega, kes ei suuda kauba eest tasuda.
- Piimatoodete lett Peterburi supermarketis Foto: epa
“Ega ei teagi, mida öelda, kõik on šokis. Vene firmad loodavad, et asi stabiliseerub, aga keegi ei tea, mis saab. Äri seisab Venemaal, keegi ei oska midagi edasi teha. Kaupa ei osteta, sest ei teata, mida rubla teeb. See on nagu surnud punkt,” kirjeldas ettevõtte müügijuht Vesta Naumova, märkides, et idanaabrite juurde läheb 70% kaubast. “Meie jõudsime kõik enne rubla langust maha müüa.”
Ometigi on nüüd probleem selles, et toodete eest ei ole nad siiani raha saanud. Navigaator viib Venemaale Argentinast, Tšiilist ja Austraaliast pärit piimapulbrit, riisikoort, võid ja piimarasva. Kui Navigaatori partnerid kauba eest tasuvad, peavad nad seda tegema vana hinna järgi, kuigi rublaga on halvad lood.
“See, mis rublaga juhtus, ei ole meie mure. Selliseid kliente, kes pole maksnud, on kaks, summad on päris suured. Millised, ei saa ma öelda,” rääkis Vesta Naumova, kes nõustus lõpuks ütlema, et need on tunduvalt suuremad kui tuhat eurot.
“Kõige suurem mure on, et toimuva tõttu ei maksta,” lisas Naumova, kes üritab siiski mõelda positiivselt, sest teab kogemusest Vene partneritega, et kuigi mõnda aega võib olla makseraskusi, ei ole nad kunagi võlgu jäänud.Naumova usub, et nende kaubale püsib Venemaal turgu, sest piimatoodetest ei suuda ostja kunagi loobuda. “Leib ja piim on juba sellised tooted, mida inimesed tahavad, seda isegi siis, kui hind kerkib. Pigem jäetakse midagi muud ostmata.”
Naumova on kindel, et ka lihtsad inimesed on Venemaal sama murelikud kui ettevõtjad. Ta tõi näiteks venelasi, kes kavatsesid aastavahetuseks välismaale minna, kuid nüüd loobuvad tehtud plaanidest, sest puhkamiseks ei ole raha.
Seotud lood
Novaja Gazeta ajakirjanik Julia Latõnina kirjutab, et rubla maksab sama palju, kui turu silmis maksab Putini võim. Valijaid võib ju petta, aga turgu mitte.
Mina võtaks revolvri ja laseks ennast maha, vastas Viktor Geraštšenko bravuurikalt Gazeta.ru küsimusele, mida tema Venemaa keskpanga endise juhina panga praeguse juhi Elvira Nabiullina nahas ette võtaks.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele