Liviko lõpetas töölepingu 18 inimesega ja läheb üle osalisele tööajale, sest riiklik maksupoliitika ei lase keskenduda ekspordiprobleemidele, ütles ettevõtte juht Janek Kalvi.
- Viru Valge liin Liviko tehases Foto: Raul Mee
Alkoholiaktsiisi hüppelise tõusu tõttu koondas AS Liviko eile 12 inimest ning lõpetas aasta lõpu seisuga töö- ja töövõtulepingu veel kuue inimesega – kokku kaotas töö 18 inimest. Samuti viib Liviko kogu tootmise terveks 2015. aasta esimeseks kvartaliks üle osalisele tööajale, vähendades tööaega tehases kolmandiku võrra.
„Valitsuse alkoholipoliitika on pöördunud otseselt Eesti tootjate konkurentsivõime kahjustamisele – sagedane, suur ja raskesti prognoositav alkoholiaktsiisi tõstmine on saanud töötajate koondamise ja osalisele tööajale ülemineku näol esimesed tõsisemad tagajärjed. Eesti rahvusliku alkoholitööstuse järjekindlad hävitamise katsed ei vähenda paraku absoluutalkoholi tarbimist, vaid jagavad lihtsalt turgu ümber kange alkoholi tootjatelt lahja alkoholi tootjatele ja kodumaiselt kapitalilt väliskapitalile,“ ütles AS Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi.
Liviko ei saa keskenduda ekspordiprobleemide lahendamisele, sest Eesti riik rakendab mõtlematult ellu maksumuudatusi, millel on negatiivne mõju majanduskeskkonnale, teatas ettevõte. Praegustes globaalmajanduslikes oludes ei ole ettevõtluskeskkonna järsku halvenemist koduturul võimalik kompenseerida kiire kasvuga eksporditurgudel.
„Kange alkoholi tootjaid ja alkoholi maaletoojaid ei kaasata aktsiiside tõstmisele eelnevasse otsustusprotsessi juba ammu ning isegi väikesed, kuid ettevõtjatele olulised ettepanekud, mis aitaksid aktsiisitõusudega kaasnevat keerulist olukorda pisutki leevendada, on probleemi olemusse hetkekski süvenemata kõrvale heidetud,“ ütles Kalvi.
Livikos töötas 2013. aastal keskmiselt 376 inimest. 2013. aastal oli ettevõtte käive 135,2 miljonit eurot ja puhaskasum 2,7 miljonit eurot. Kasum kasvas seejuures 2012. aastaga võrreldes 33%, käive vähenes 1%.
Seotud lood
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?