Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Autode maksustamise tume vari
"Selle seaduse varju oli läbi aasta tunda," ütles ametiautode käibemaksustamise seaduse kohta Swedbanki autosektori juht Allan Ehasalu.
Ehasalu sõnul mõjutas seadus 2014. aastal uute autode müüki ning tõenäoliselt jätkub seaduse mõju teatud määral ka edaspidi. "Seaduse mõju kulminatsiooniks sai periood septembrist novembrini, mil uute autode müük ja keskmine tehingu hind oluliselt kasvasid. Antud seadusest tulenevalt kasvas 2014. aastal hinnanguliselt uute autode müük 5% võrra," lausus ta.
Ehasalu nentis, et tõenäoliselt on 2015. aasta müük sama protsendi võrra väiksem. "Lisaks uute autode müügile kasvas juriidiliste isikute soetatud autode keskmine väärtus ligi 12% ning kasutusrendilepingud asendusid kapitalirendilepingutega," iseloomustas ta.
Kõiki neid muutusi võib Ehasalu sõnul pidada pigem turu reaktsiooniks seadusele ja need lõppesid 1. detsembril 2014. Kas juriidiliste isikute kiiruga tehtud ostuotsused ennast ära tasusid ja kas seadusest said ettevõtjad ja riik sarnaselt aru, näitab tema hinnangul juba 2015. aasta.