• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,82%38 336,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,11
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,82%38 336,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,11
  • 22.04.15, 11:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Millele kulutavad eestlased miljoneid?

Eesti pered kulutavad aastas kultuurile ja spordile ligi 248 miljonit eurot, teatas statistikaamet.
Kõige odavam on käia kinos.
  • Kõige odavam on käia kinos.
Kultuuri- või spordisündmuse külastaja kulutab külastuse jooksul keskmiselt 14 eurot, teatas statistikaameti juhtivstatistik-metoodik Kutt Kommel.Piletile kulub keskmiselt 6,8 eurot, söögile ja joogile toimumiskohas või väljaspool toimumiskohta 3,8 eurot ning transpordile ja parkimisele 2,5 eurot. Muid kulutusi (näiteks kava, meened) teeb külastaja keskmiselt ühe euro eest. 
Kõige rohkem kulub kontserdile
Kommeli sõnul kulub enim kontserdil käies, kokku keskmiselt 38 eurot. Üllataval kombel on odavam teatriskäik: 36 eurot.
Kõige odavam meelelahutus on kino – keskmiselt 19 eurot leibkonna kohta. "Kinoskäikude arvu arvesse võttes on kinokülastuse kogukulud suuremad. 2013. aastal kulutasid leibkonnad kinoskäigule kokku 67 miljonit eurot, mis moodustas kultuuri- ja spordiasutuste külastustele tehtud kogukulutustest 27%," täpsustas Kommel.
Kontserdikülastajad kulutasid kokku ligi 57 miljonit eurot (23%), teatri, ooperi-, balleti- või tantsuetenduste külastajad ligi 55 miljonit eurot (22%), muuseumi, näituste või kultuuripärandi paikade külastajad üle 28 miljoni euro (11,5%), spordi ja muude kultuurisündmuste külastajad kumbki ligi 20 miljonit eurot (kumbki 8%).
Raharöövel transport
Kommel nentis, et väljaspool toimumiskohta kulub enim raha transpordile. "Kokku kulutavad leibkonnad aastas kultuuri- või spordisündmustel käies transpordile ligi 41,5 miljonit eurot, söömisele-joomisele 26,3 miljonit eurot ja muule (nt majutus) 6,2 miljonit eurot," ütles ta.
Kõige suuremad lisakulud kaasnevad kinos käimisega, aastas kokku ligi 18,5 miljonit eurot. 

Seotud lood

Vabalt
  • 18.01.15, 09:31
Mäng, mis treenib täpsust ja keskendumist
Bowling on hobi, mille harrastamine aitab suurepäraselt treenida keskendumisvõimet ja koordinatsiooni. Eriti hästi sobib see võistlejanatuuriga inimesele, kes soovib ennast proovile panna ja saada järjest paremaks.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele