Kui maanteetranspordis olud ei parane, läheb osa ettevõtjaid kindlasti pankrotti, ütles Lajos ASi omanik ja riigikogu liige Einar Vallbaum.
- Einar Vallbaumi sõnul võib osa transpordiettevõtteid pankrotistuda. Foto: Andres Haabu
Transpordiettevõtte Lajos AS omaniku Einar Vallbaumi sõnul pole olukord transpordisektoris kiita. „Eks osa firmasid läheb kindlasti pankrotti, siin teist varianti ei ole. Kui midagi vedada ei ole, siis pole midagi teha,“ rääkis Vallbaum.
Lajos ASi seisu võib Vallbaumi sõnul hinnata tubli kolmega. "Peterburi suunal kukkusid külmveod ära, Vene turu äravajumisel oli suur mõju. Autosid on nii palju üle, et hinnad on langenud. Suvekuudel läheb võib-olla veidi paremaks, kuid juuli on maailmas puhkuse aeg, see on alati hapukurgihooaeg olnud,“ rääkis Vallbaum.
Ka konjunktuuriinstituudi teatel on maanteetranspordi ettevõtete ja logistikaettevõtete kindlustunne Venemaa-Ukraina konflikti tõttu halb ja karta on, et valitsuses arutatav kütushindade võimalik tõus kindlustunnet ei tõsta.
Vallbaum kinnitas, et transpordisektorit mõjutab Vene-Ukraina konflikt. „Üle maailma on autode üleküllus. See on kõigi suur mure, Poola, Läti, Leedu ja meie mure. Teine probleem on see, et sakslased tahavad tõsta päevaraha kõigil tema territooriumil vedajatel,“ rääkis Vallbaum.
„Ega see kindlustunne tugev ei ole, päris halb on. Ka kütuseaktsiis, mis tõusma hakkab, mõjutab meid,“ rääkis Vallbaum. „Rahvusvahelised vedajad hakkavad ilmselt Lätis paake täis võtma,“ rääkis ettevõtja.
Seotud lood
Kaubaveofirma Lajos suutis eelmisel aastal protsendi võrra langenud käibe juures teenida veidi rohkem kasumit kui aasta varem.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.