Rootsi päevaleht Dagens Nyheter kirjutab, et Venemaa sõjaveteranide organisatsioon süüdistab maailma suurimat sisustuskontserni IKEA ja selle loojat Ingvar Kampradi Teise maailmasõja mälestusmärkide tahtlikus hävitamises.
- Ingvar Kamprad Foto: Scanpix/Reuters
Uudis põhineb Venemaa ajalehes Izvestija ilmunud artiklil. Veteranid on pöördunud Venemaa riigiduuma esimehe Sergei Narõškini poole, et Kamprad, kes nooruses kuulus paremäärmusliku ja tugevalt rahvuslust rõhutava Uusrootsi liikumise ridadesse, jäetaks ilma riiklikust ordenist, mille andis talle 2011. aastal toonane president Dmitri Medvedev Rootsi ja Venemaa kaubandussuhete edendamise eest. Kamprad ise on Uusrootslaste organisatsiooni kuulumist nimetanud noorusrumaluseks.
Veteranide pahameele on pälvinud IKEA plaan rajada Moskva eeslinna kaubanduskeskus, mis asub riikliku sõjaväekalmistu lähistel, kuhu on teiste hulgas maetud kalašnikovi automaadi loonud Mihhail Kalašnikov ning raketikonstruktor Sergei Nepobedimõi. „Praktiliselt nende jalge peale ehitatakse nüüd tohutu kaubandus- ja meelelahutuskeskus! Milline pühaduseteotus!“ tsiteerib leht veteranide pahameelt.
Ka Volgogradis – endises Stalingradis - tekitavad IKEA plaanid pahameelt. Seal on uus keskus kavas rajada samuti „pühale maale“, kus varem asus tankitehas. „Tankitehas hävis 1942. aasta pommitamises, kuid ehitati sõja järel uuesti üles. Nüüd siis, rahuajal, riskib see langeda IKEA natside kätte,“ kõlab protestina.
IKEA-l on Venemaal 15 kaubamaja ning firma on Venemaal laienemist jätkanud, olgu majanduses head või halvad ajad. Lähisaastatel on plaanis investeerida veel 19 miljardit Rootsi krooni.
Ametlikus vastuses kriitikale teatas IKEA, et respekteerib alati selle riigi ajalugu ja kultuuri, kus firma tegutseb, ning et ettevõte on annetanud enam kui miljard rubla Moskva eeslinna rajatava keskuse lähistel asuva kiriku renoveerimiseks.
Seotud lood
Rootsi sisustuskaubamaja Ikea teatas täna, et Venemaa politsei korraldas täna läbiotsimise Ikea Moskva kontoris.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.