Tarbijahinnaindeks alanes detsembris võrreldes novembriga 0,7% ja võrreldes 2014. aasta detsembriga 0,9%.
- Hinnalangust mõjutab enim energia. Foto: Raul Mee
Statistikaamet teatas, et kaubad olid 2014. aasta detsembriga võrreldes 0,5% ja teenused 1,5% odavamad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta detsembriga võrreldes langenud 3,1% ja mittereguleeritavad hinnad 0,2%.
2014. aasta detsembriga võrreldes mõjutas
tarbijahinnaindeksit enim elektri, soojusenergia ja kütte 8,8% odavnemine, kus soojusenergia oli 10,1%, gaas 20% ja kodudesse jõudnud elekter 8,3% odavam kui mullu samal ajal. Suuremat mõju indeksile avaldas veel mootorikütus, mille hind oli 2014. aasta detsembriga võrreldes langenud 12,3%. Piim ja piimatooted olid 8,3% odavamad. Kallinejatest mõjutasid indeksit enim alkohoolsed joogid, mis olid aastataguse ajaga võrreldes 6,8% kallimad. Eelmise aasta detsembriga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud kuivatatud puuvili ja pähklid (17%) ning suhkur (14%) ja odavnenud piim (17%) ning või (15%).
Viimati jäi tarbijahinnaindeksi muutus eelmise aasta sama kuuga võrreldes alla -0,9% 2015. aasta jaanuaris, mil muutus oli -1,3%.
Novembriga võrreldes oli detsembris tarbijahinnaindeksi suurim mõjutaja eluase, kus kodudesse jõudnud elekter odavnes 6% ja üür 5,3%. Suurem mõju indeksi kuumuutusele oli veel kuuga 6% odavnenud mootorikütusel.
THI aastamuutuse suurim mõjutaja oli mootorikütus
- Tarbijahinnaindeks (THI) langes mullu 2014. aasta keskmisega võrreldes 0,5%.
- THI aastamuutuse suurim mõjutaja oli mootorikütuse 13,9% odavnemine. Suuremat mõju avaldasid veel kodudesse jõudnud elektri 4,3% ja soojusenergia 3,9% odavnemine ning alkohoolsete jookide 6,1% kallinemine.
- 2015. aastal kallinesid eelmise aasta keskmisega võrreldes toidukaupadest enim kuivatatud puuvili ja pähklid (24%) ning kohv (13%) ja odavnesid suhkur (18%) ning või (13%).
Viimase 15 aasta jooksul on THI aastamuutus olnud negatiivne veel 2009. ja 2014. aastal, mil see oli -0,1%.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele