Kaubandus-tööstuskoda taotleb, et riik hakkaks avalikustama infot käibemaksukohustuslase deklareeritud maksustava käibe suuruse ning ettevõtte juures tööd tegevate isikute arvu kohta.
- Kaubanduskoda tahab, et maksustatava käibe summa oleks avalik - see annab ettekujutuse, milline on ettevõtja panus ühiskonna arengusse. Foto: PantherMedia/Scanpix
„Leiame, et teabe avaldamine annab suurema läbipaistvuse ning aitab tagada ausat konkurentsi,“ selgitas
koda oma pöördumises
rahandusministri poole.
Kaubanduskoda märgib, et deklareeritud
maksustatava käibe summa avaldamine annab avalikkusele ettekujutuse, milline on ettevõtja panus ühiskonna arengusse. Praegu on koja ettepanek lisatud maksukorralduse seaduse muutmise eelnõusse ning eelnõu kohaselt hakatakse teavet käibe ning töötajate arvu kohta avaldama
maksu- ja tolliameti koduleheküljel kvartali kaupa.
„Nüüd esitasime
eelnõusse täiendava ettepaneku avalikustada ka ettevõtete tasutavate ressursi- ja keskkonnatasude suurus,“ kirjutab kaubanduskoda. „Oleme seisukohal, et tasude avalikustamine annab parema ettekujutuse sellest, kuidas ettevõtjad keskkonda kasutavad ning kuidas ja kui palju selle eest riigile tasuvad ja seeläbi ühiskonda panustavad.“
Seoses ühe olulisema eelnõuga ja seal tehtud muudatusega, mis võimaldab maksuhalduril vaatlust teha ka väljaspool majandustegevuse kohta, rõhutas kaubanduskoda, et vajalik on ka vaatluse eelnev ajaline kindlaksmääramine, et vältida olukorda, kus seda tehakse kas ebamõistlikult kaua või menetlusosalise jaoks selgelt ebasobival ajal.
Maksukorralduse seaduse ja elektroonilise side muutmise seaduse eelnõu peaks jõustama tänavu 1. juulil.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.